مالیات بر دارایی شرکتها ( اموال غیر منقول شامل املاک )

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیمالیات بر دارایی شرکتها ( اموال غیر منقول شامل املاک )
آرین پرسیده شده در 3 ماه پیش
سلام استاد وقت بخیر سوالی داشتم در خصوص قانون تجارت و مالیات ها در بحث شرکت ها چنانچه شرکتی تاسیس شود بصورت سوری یعنی تنها روی برگه و در مراجع قانونی هم ثبت شده باشه ، شرکت های سهامی ( فعالیت طبق ماده ۲ قانون تجارت ) اگر شرکت در بدو تأسیس دارایی های سهامداران به نام شرکت انتقال پیدا کنه ، آیا برای شرکت در پایان سال مالیات هم صادر میشه ؟ با اینکه شرکت درآمدی نداشته و صرفا در بدو تأسیس دارایی به نام شرکت منتقل شده ، منظور از دارایی ( اموال غیر منقول. شامل املاک. ) یعنی حتی اگه شرکت در بدو تأسیس در روزنامه رسمی و اساسنامه قیدبشه که مثلا سرمایه ثبتی شرکت ۴۰۰ میلیون تومان ولی بعد دارایی های سهامداران یعنی اموال غیر منقولشون به نام شرکت انتقال داده بشه که ارزش این دارایی ها مثلا ۱۰۰۰ میلیارد تومان باشه بر فرض یعنی یه عدد بزرگ ، با اینکه شرکت هم در سال مالی درآمدی نداشته بخطار این مقدار دارایی یعنی ارزش این دارایی های که بنام شرکت هست آیا مالیات باید پرداخت کنه؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 3 ماه قبل پاسخ داده شده
نخیر مالیات فقط بر درآمد و سود حاصله وضع میشود ولی امکان دارد در مورد اشخاص تحقیق شود این اموال را ازکجا اورده اند و چقدر سود برایشان داشته است در مورد املاک مالیات مقطوع وجود دارد ولی اگر یک ماشین را به شرکت بفروشند 100میلیون تومان تفاوت خرید و فروش از خود سهامدار مطالبه میشود یعنی همینطور نمیتوانند قیمت تعیین کنند و وارد شرکت کنند
حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.خیر بابت این موارد واگذاری املاک بنام شرکت مالیاتی از شرکت اخذ نمی‌شود. از شرکت مالیات بر درآمد اخذ می‌گردد و این موارد جزو درآمد شرکت نبوده است و به دارایی شرکت اضافه گردیده شده است در ضمن یک زمانی هم شرکت بخواهد این دارایی‌ها را بفروشد مالیاتی بابت سود فروش املاک از شرکت اخذ نمی‌شود چون این موارد فقط شامل پرداخت  مالیات مقطوع نقل و انتقال میشود.
دکمه بازگشت به بالا