مالیات حساب بانکی شخصی فعالیت اقتصادی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات تراکنش های بانکیمالیات حساب بانکی شخصی فعالیت اقتصادی
فرشته بیگلریان پرسیده شده در 2 ماه پیش
سلام وقت شما بخیر مهندس معمار هستم پایه ۲ اخیرا با مهندسی آشنا شدم که پروژه های بزرگی دستشونه و از من خواستن که باهاشون همکاری کنم. وظیفه کارهای جواز و هماهنگی ترسیم نقشه و هماهنگی بین مهندسین عمران و مکانیک و برق کار منه‌. هرکدوم ازین مهندسین حق مهر دارن و پولشو میگیرن. و قاعدتا مجموع پول اینها ممکنه در هر پروژه ای ۲۰۰ تا ۳۰۰ بشه که من باید پولشونو بپردازم‌ سوالم اینه که همکارم وقتی هر دفعه برای هر پروژه ۲۰۰ ۳۰۰ میلیون ب حسابم واریز کنه برای حق و حقوق این بچه ها. آیا حساب بانکی من مشمول مالیات بانکی میشه؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
هیچ حسابی خود بخود مشمول مالیات نمیشود و هیچ مالیاتی از گردش حساب مطالبه نمیشود ولی وقتی یک کار با گردش بالا انجام میدید اصولی کار کنید یک حساب مشترک با شرکا باز کنبد یا یک حساب جداگانه اختصاص بدهیدمشخص هست که کار با حساب شخصی شما دردسر ایجاد میکند بخصوص که دارید کار تجاری میکنید و این کار شما کتمان درآمد است اصرار بر عدم شفافیت کار دستتون میده شرایط مالیاتی فرق کرده شما هم فرق کنبد حسابدار استخدام کنید
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.در هر صورت وقتی به حساب شما مشکوک شوند و شما را برای توضیحات بخواهند و نتوانید ثابت کنید که جنبه تجاری و درآمدی نداشته است شما را به عنوان فعال اقتصادی شناسایی میکنند و جرایم کتمان هم اخذ میکنند.
دکمه بازگشت به بالا