مالیات حقوق و پورسانت فروش و بازاریابی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیمالیات حقوق و پورسانت فروش و بازاریابی
همه خانی پرسیده شده در 4 ماه پیش

سلام وقت بخیر بنده تازه وارد شرکت شدم حدود ۱ هفته است این شرکت از ابتدای خرداد ۴۰۲شرکت شروع به فعالیت کرده حقوق کارمندان خود برخی ۱۵ روزه و برخی ۳۰ روز رد کردن  برحسب حقوق وزارت کار این کارمندان پورسانت هم دریافت کردند اما در لیست بیمه و مالیات حقوق رد نکردند میخواستم بدونم من محاسبات از اول خرداد باید درست کنم و مالیات حقوق ها که رد نکردند  رو رد کنم یا نه؟ به یکسری از دکتر داروخانه ها مبلغی ماهیانه پرداخت کردند بعنوان پاداش که از این شرکت خرید دارند برای داروخانه هاشون اونم از حساب رسمی سرکت پرداخت شده میتونم مالیات تکلیفی این مبالغ هم رد کنم الان ؟

سوالات مرتبط

4 پاسخ
رضا موحد 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام. چک کنید ببینید چه نوع قراردادی با این افراد بسته شده است و آیا شرکت موظف به بیمه کردن این افراد می باشد یا خیر. اگر مشمول بیمه بوده اند که بایستی لیست بیمه ماههای قبل را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنید و علاوه بر آن لیست مالیات حقوق را تهیه و در سامانه بارگذاری نمایید. هر کدام جرائمی نیز در پی خواهد داشت.
اما اگر رابطه استخدامی وجود ندارد و به حالت بازرایابی و مشاوره ای می باشد، نیازی به تهیه لیست بیمه نیست و فقط مشخصات قرارداد را در معاملات فصلی اعلام نمایید. همچنین در قبال کسر مالیات تکلیفی، مسئولیتی ندارید و نباید کم کنید.
Mahtab 4 ماه قبل پاسخ داده شده
ببخشید با بچه هایی که بعنوان ویزیتور قرارداد دارن فقط حقوق ثابت قید شده و راجب پورسانت چیزی نگفتن ولی چون فروش هستند از روی خروجی محصول بهشون پوریانت پرداخت شده  سوال دوم اینم بود که به دکتر های داروخانه هایی که از ما خرید میکنن یه مبلغی بعنوان پورسانت یا پاداش میدن ولی با اونا هم قرار داد ندارن اگر من بیام معاملات فصلی رد کنم برا اون طرف مقابل درآمد میشه ؟مشمول بیمه و مالیات نیست یعنی؟  
حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.بله همان طور که جناب موحد پاسخ دادند اگر در قالب حقوق نباشد و نوعی معامله باشد باید در گزارشات فصلی اعلام نمایید.در ضمن باید یک قراردادی تنظیم نمایید که جزو اسناد و مدارک داشته باشید و برای طرف مقابل درآمد شناسایی میشود.در ضمن به برخی از قرارداد ها بیمه تعلق میگیرد مگر اینکه قرارداد انفرادی تنظیم نمایید اما در مورد کسر مالیات،تکلیفی ندارید.
Mahtab 3 ماه قبل پاسخ داده شده
قرارداد انفرادی به چه صورتی هست؟
دکمه بازگشت به بالا