مالیات دستگاه پوز مدرسه غیرانتفاعی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات تراکنش های بانکیمالیات دستگاه پوز مدرسه غیرانتفاعی
Zeynali پرسیده شده در 10 ماه پیش

باسلام ما یک مدرسه غیر انتفاعی هستیم که نرخ صفری هستیم و دستگاه پوز داریم آیا برای دستگاه پوز ما هم مالیات می آید؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 10 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.خیر مالیات روی دستگاه پوز حساب نمیشود و بر اساس سود محاسبه میگردد اما با توجه به اینکه شما مدرسه میباشید به شرط انجام تکالیف مالیات شما نرخ صفر محاسبه میشود.
علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده

اتفاقا شما نرخ صفری نیستید نرخ صفر مثل بنیادها و خیریه ها ونهادهای بعد از انقلاب است که مالیات ایشان صفراست ولی باید اظهارنامه ارسال کنند ویا در یک محدوده زمانی مالیات صفر اعطا میشود مثل فعالیت در شهرکهای صنعتی ..مدارس غیر انتفاعی به شرط انجام تکالیف قانونی و تحریر دفانر و ارسال اظهارنامه در موعد مقرر از معافیت ماده ۱۳۴ میتوانند استفاده کنند به سبب تجربه ای که در این زمینه دارم اگر مدارس بخواهند تمام این تکالیف را انجام دهند انقدر هزینه دارد که معافیت مالیات آنها را  پوشش میدهد پس بدون انجام این وظایف هم در اظهارنامه قسمت معاف را تکمیل کنید. هنوز وقت دارید اظهارنامه خارج از موعد مقرر ارسال کنید ولی معافیتها شامل حال شما نمیشود 

حسین میرزاتقی 10 ماه قبل پاسخ داده شده

در قانون به جز ۵ یا ۶ مورد که در مورد معافیت گفته شده در بقیه جاها که صحبت از معافیت میباشد از جمله معافیت آموزشی شما باید بدانید منظور از معافیت یعنی نرخ صفر(یعنی با توجه به انجام تکالیف مالیات با نرخ صفر محاسبه میشود).معافیت یعنی هیچ تکلیفی در قبال معافیت نداشته باشید.اما نرخ صفر یعنی در قبال انجام تکالیف با نرخ صفر محاسبه میشود.

علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده
با تشکر بسیار از آقای میرزاتقی که اطلاعات ارزشمند خود را در اختیار کاربران میگذارند و بنده هم بسیار استفاده کرده ام بخصوص در بخش سامانه مودیان.... در حال حاضر به دلیل فعالیت زیاد این پرسش و پاسخ در جستجوی گوگل جوابهای این سایت در صدر پاسخها نشان داده میشود به هرصورت کاربران باید بدانند جوابها از طرف هر کارشناس ممکن است با هم مغایرت داشته باشد که خودشون باید تشخیص بدهند جواب مناسب را از پاسخها استخراج کنند در این مورد برداشت بنده با پاسخ ایشان مغایرت دارد  معافیت مالیاتی به این معنی است که یک کسب و کار به طور کامل از پرداخت مالیات معاف است؛ اما مالیات با نرخ صفر، دائمی نیست و بازه زمانی مشخصی دارد .
حسین میرزاتقی 10 ماه قبل پاسخ داده شده

سلامت باشید جناب رهنمای عزیز

علی رهنما 10 ماه قبل پاسخ داده شده

خواهش میکنم به واقع عرض کردم همه ما وظیفه داریم تا حد امکان به افزایش آگاهی مالیاتی مردم کمک کنیم که در این مورد کم و کاستی زیادی وجود دارد و هیچ اقدام عملی توسط مسئولین مشاهده نمیشه از جناب صدرایی هم تشکر میکنیم

حسابنو عضو سایت 10 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام  و وقت به خیر از سال ۱۳۹۵ به بعد طبق اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، مفهوم مالیات با نرخ صفر وارد قانون مالیات‌های مستقیم شد و به منظور اعطای معافیت با احراز شرایط به مودی است به شرط اجرای تکالیف مالیاتی، مالیات با نرخ صفر هم شامل موارد مدت‌دار می‌باشد و هم شامل موارد دائمی و صرفا مختص موارد مدت دارد نیست، بعنوان مثال شرکتهای تعاونی مصرف کارکنان دولت مشمول مالیات با نرخ صفر هستند و محدود به مدت خاصی هم نمی‌باشد. در مورد سوال اصلی پرسیده شده در این پرسش  و پاسخ، طبق ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم مدارس غیرانتفاعی به شرط انجام تکالیف مالیاتی بدون محدودیت زمانی خاص، مشمول مالیات با نرخ صفر هستند مگر اینکه در قوانین بودجه سنواتی این مالیات نرخ صفر برای بازه زمانی عمر قانون بودجه محدود شده باشد. ضمنا هیج مالیاتی به دستگاه کارتخوان وضع نمی‌شود و ارتباط دستگاه کارتخوان و درگاه پرداخت به فعالیت اقتصادی است که سبب تشخیص مالیات به نسبت فعالیت استفاده کننده از کارت‌خوان خواهد شد. در صورتی که مدرسه از دستگاه کارتخوان در دوره مشمولیت با نرخ صفر استفاده کند و ورودی‌های کارتخوان صرفا مختص فعالیت آموزشی مدرسه باشد و در پرونده مالیاتی هم معرفی شده باشد و تکالیف مالیاتی هم به انجام رسیده باشد، مشمول مالیات دیگری نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا