مالیات صاحب کارگاه که حقوق بگیر هم هست

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلمالیات صاحب کارگاه که حقوق بگیر هم هست
فاطمه خداوردلو پرسیده شده در 4 ماه پیش

سلام. من خودم کارمند بانک و صاحب ملکی هستم که همسرم از آن به عنوان کارگاه تراشکاری استفاده مي کند. ۲سال پیش که برای گرفتن مفاصاحساب مالیاتی به اداره مالیات مراجعه کردیم گفتند بدهی دارید و باید تشکیل پرونده بدهید. طبق راهنمایی کارمند اداره مالیات پرونده مالیات به نام باز شد. بعدا که دستگاه پوزها باید در مالیات ثبت می شد  همسرم هم  بالاجبار پرونده مالیاتی تشکیل داد و مالیات را هر سال پرداخت می کند.  باتوجه به اینکه درآمد من از حقوق دریافتی از بانک است و مالیات آن هرماهه از حسابم کم می شود( از ۱۰ درصد اول سال  و الان که دی ماه است تا ۳۰ درصد رسیده) با اینحال پارسال و امسال ابلاغیه برام پیامک شد و مجبور شدم مالیات پرداخت کنم. و وقتی اعتراض کردم گفتند ملاک گردش حساب است. در صورتی که همکاران من شاید از من هم حقوق بیشتری دریافت کنند ولی همان مالیات حقوق رو پرداخت می کنند. می خواستم بپرسم آیا راهی هست که پرونده مالیاتی من بدون عواقب بعدی( بعدا جریمه ای مشمول نشود) بسته شود .چراکه مالیات حقوق خودم بالاست. راجع به تنظیم اجاره نامه و نحوه ثبتش لطفا راهنمایی کنید و اینکه آیا در اینصورت باز هم گردش حساب من ملاک است؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده
مالیات حقوق و دریافت حقوق ربطی به فعالیت دیگر شما ندارد .اگر فقط پرونده اجاره ملک دارید یعنی ملک را به همسرتان اجاره داده اید که نیازری به تشکیل پرونده اقتصادی نیست و هرسال بر اساس قرارداد مالیات اجاره را پرداخت کنید ولی اگر بر اثر راهنمایی کارمند دارایی برای مغازه به اسم خودتان پرونده تشکیل داده اید که کار اشتباهی انجام دادید .پوز به نام همسر شما میتونه باشد و پرونده هم به نام ایشان باشد و شما مالیات اجاره میدهید ولی پیشنهاد ما این است یک پرونده اشتراکی به نام خودتان و همسرتان باز کنید که علیرغم عدم برخورداری شما از معافیت دوم مالیات کمتری پرداخت میکنید ..همیشه به خاطر داشته باشید هر حساب بانکی برای یک فعالیت داشته باشید و حساب مخصوص حقوق را با دیگر فعالیتها ادغام نکنید
فاطمه خداوردلو 4 ماه قبل پاسخ داده شده
ممنون از پاسخ شما.  منظورتون از عدم برخورداری معافیت دوم چیست؟ آیا همین پرونده ای که دارم رو باید اشتراکی کنم یا پرونده اشتراکی دیگه ای باز کنم؟ اگه پرونده اشتراکی باز کنم آیا پرونده انفرادی همسرم باید بسته شود؟ 
دکمه بازگشت به بالا