مالیات علی الراس مشاغل و جریمه کتمان درآمد

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلمالیات علی الراس مشاغل و جریمه کتمان درآمد
حکیمه السادات لیاقتی پرسیده شده در 8 ماه پیش

سلام وقت همگی دوستان بخیر. طی دوره مالیاتی که با استاد صدرایی داشتیم، به استناد بند ۱ بخشنامه ۱۷۹۴۰ مورخ ۸۴/۱۰/۱۲، استاد فرمودن زمانی که سازمان از روش علی الراس درآمد شناسایی میکنه، این درآمد، درآمد کتمان شده نیست و سازمان اجازه نداره جریمه در نظر بگیره. الان برای عملکرد مشاغل ما سال ۹۶ برگ تشخیص صادر شده که اون زمان اظهارنامه ارائه نشده و طبق گزارش رسیدگی دریافت شده از سازمان، سازمان با استناد به تراکنش های بانکی برگ تشخیص مالیات صادر کرده (در توضیحات برگ تشخیص به صراحت عنوان شده که مالیات به روش علی الراس محاسبه شده) و جریمه هم لحاظ کرده. آیا این جریمه درست هست ؟ یا قابلیت اعتراض داره؟

سوالات مرتبط

4 پاسخ
حسین میرزاتقی 8 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.وقتی اظهارنامه ندادید یعنی درآمد خود را کتمان کرده اید و درست عمل کرده اند.آن چیزی که میفرمایید استاد صدرایی فرمودند برای زمانی است که شما اظهارنامه دادید و اسناد و مدارک دارید اما ممیز قبول ندارد و بر اساس برآوردی یا علی الراسی مالیات شما را محاسبه میکند.
حکیمه السادات لیاقتی 8 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام ممنون از شما
حسین میرزاتقی 8 ماه قبل پاسخ داده شده
سلامت باشید.
mahdi 8 ماه قبل پاسخ داده شده
چون اظهار نکردین مشمول جریمه کتمان درآمد می باشین. مطلبی که می فرمائید مربوط به زمانی می باشد که شما اظهارنامه ارسال می کنید اما بنا به دلایل مختلف تشخیص ممیز مالیاتی این است که درآمد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به اسناد و مدارک امکان پذیر نیست که با اعمال ضریب درآمد مشمول مالیات محاسبه می شود
دکمه بازگشت به بالا