مالیات و بیمه پاداش بهره وری

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیمالیات و بیمه پاداش بهره وری
راضیه جمالی پرسیده شده در 2 سال پیش

با سلام و تشکر از سایت خیلی خوبتون. در ماه اول به کارگیری یک کارگر که در قرارداد، حقوق پایه اداره کار برایش در نظر گرفته شده، به دلیل رضایت کارفرما مبلغی بیشتر از حقوق پایه پرداخت شده (تقریبا 35 درصد حقوق پایه ماهانه)، سوالم این هست که آیا مبلغ مشمول بیمه و مالیات میشه یا خیر؟ آیا این مورد را میشه به حساب پاداش بهره وری گذاشت و غیر مشمولش کرد؟ و آیا شرایط خاصی باید داشته باشه تا این مبلغ پرداخت شده مشمول بیمه و مالیات نشه و از کارگر کسر نشه؟

majid ghasemnezhad baei 12 ماه قبل پاسخ داده شده

با سلام
احتراماً با توجه به اينكه در بخش نامه 11/3 سازمان تأمين اجتماعي در بهمن ماه 1399 ، پاداش بهره وري و پاداش افزايش توليد مشمول كسر حق بيمه بوده ، اين مورد در شوراي عالي سازمان تأمين اجتماعي مجدد در سال 1400 مورد بررسي قرار گرفت و در مرداد 1400 مصوب شد كه اين مورد از شمول كسر بيمه خارج شود و مشمول كسورات بيمه اي قرار نگيرد.
براي بررسي اين موضوع مي توانيد در سايتهاي معتبر مالي و مالياتي و مشاوران حسابرسي تأمين اجتماعي نيز كمك بگيريد.
فقط شرطي را مدنظر قرار داده اند كه پاداش بهره وري و افزايش توليد بايد با توافق نامه اي في مابين شركت/كارفرما و سازمان تأمين اجتماعي باشد و مطابق آن دستورالعمل و توافق نامه پرداخت پاداش بهر وري صورت گيرد كه اين امر مستلزم صرف زمان زياد مي باشد.
با درود

سوالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403