مالیات پیمانکار دسته دوم

محمد میرزایی پرسیده شده در 2 ماه پیش

سلام.ما یک شرکت پیمانکاری درخصوص احداث سایتهای مخابراتی هستیم که بصورت مستقیم کارفرما سایتهایی رو برای احداث به ما تحویل میدهد و ما بخشی از کار را توسط پرسنل که رابطه استخدامی با شرکت دارند انجام میدهیم اما بخش زیادی از کار رو بصورت موردی و سایتی و با مصالح و دستمزدی(تامین مصالح از قبیل بتن و میلگرد) به پیمانکارهای دسته دوم که اشخاص حقیق هستند واگذار میکنیم و این مبالغ زیاد است یعنی به ازای هر سایت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون. سوال این است که برای قابل قبول بودن این پرداختی ها به پیمانکار دسته دوم چه مستنداتی به جهت اداره مالیاتی و بیمه ای مورد نیاز است؟ آیا پیمانمار دسته دوم باید ردیف پیمان اخذ کند لیست بیمه ارسال کند؟ یا صرفا ارسال نام آنها در معاملات فصلی کفایت میکند؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
مشکل شما مالیات و دارایی نیست کافیه پیمانکاران شما پرونده مالیاتی داشته باشند و فاکتوررسمی دهند و یا در سامانه یا در فصلی صورتوضعیت ارسال کنند مشکل اصلی شما بیمه است که اگر حسابرسی بشوید از تمام قرارداد پیمانکاران بین 7.8تا 16.6 حق بیمه میگیرند ارز ش افزوده را هم حواستون باشه
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.اگر پیمانکار دست دوم شما فعال اقتصادی باشد و انجام تکالیف مالیاتی خود را انجام دهند و برای شما صورتحساب رسمی چه به صورت الکترونیکی و چه غیر الکترونیکی صادر کنند(چون طبق قانون تسهیل تا پایان ۱۴۰۳ صورتحساب رسمی غیر الکترونیکی به عنوان هزینه مورد قبول و اعتبار مالیاتی مورد قبول میباشد) به عنوان هزینه مورد قبول خواهد بود.در مورد لیست بیمه هم در هر صورت بابت قرارداد باید ردیف پیمان اخذ شود و مفاصا حساب از بیمه اخذ شود.
دکمه بازگشت به بالا