مالیات کارگاه تولیدی یا خرده فروشی مبل

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلمالیات کارگاه تولیدی یا خرده فروشی مبل
مجید نظری پرسیده شده در 6 ماه پیش

درود بر شما دو تا سوال پیشنهاد شما از نظر مالیات (که کمتر مالیات بدهیم) این است که در اداره مالیات، خود را تولیدی مبل جا معرفی کنیم و یا خرده فروشی مبل(شرایط هر دو تاش رو داریم). همچنین شرایط کارگاه نجاری و منبت کاری هم داریم. محبت می‌کنید بفرمایید کدوم یکی از این موارد را شما پیشنهاد می‌کنید؟ همچنین باز پیشنهاد شما برای شراکتی یا انفرادی اعلام کردن کارگاه نزد اداره مالیات چیست؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 6 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.ضریب اینتاکد تولیدی مبلمان ۶.۸ درصد میباشد اما اگر تولید و فروش توام باشد ضریب آن ۱۱.۷ درصد میباشد.در مورد خرده فروشی مبلمان ضریب ۱۱.۵ درصد میباشد.ضرایبی که گفتم جهت مواردی است که بخواهید از تبصره ۱۰۰ استفاده کنید یا براوردی بخواهند برای شما مالیات تشخیص دهند اما اگر اظهارنامه بدهید و اسناد و مدارک مثبته وجود داشته باشد بر اساس سود باید مالیات را طبق جدول پلکانی ماده ۱۳۱ پرداخت نمایید.پرونده مشارکتی را میتوانید از دو معافیت ماده ۱۰۱ استفاده نمایید.
مجید نظری 6 ماه قبل پاسخ داده شده

درود بر شما جناب میرزاتقی
آقا ممنون از شما
جناب میرزاتقی محبت میکنید پیشنهاد خودتون هم بفرمایید؟(منظورم این هست کدوم فعالیت رو پیشنهاد میدید)
و بعد یه سوالی آیا در تبصره 100 هنگامی که سود مشخص شد(بعد از ضرب مبلغ فروش در عدد اینتاکد اون فعالیت) مگر به صورت پلکانی مالیات حساب نمیشود؟

علی رهنما 6 ماه قبل پاسخ داده شده
وقتی تولید کننده هستید یعنی مشمول ارزش افزوده هم هستید ملاک فقط ضریب مالیاتی نیست 9درصد به کل فروش شما اضافه میشود البته که انچه واقعیت دارد را ابراز کنیدولی اگرمحصولاتتون را  به مصرف کننده میفروشید خرده فروش هستید
دکمه بازگشت به بالا