مجموع فروش کالا و خدمات در فرم تبصره ماده100

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: اظهارنامه مالیاتیمجموع فروش کالا و خدمات در فرم تبصره ماده100
سامان مرتضی نواز پرسیده شده در 2 سال پیش

با عرض سلام و خسته نباشید من کافی نت دارم و اظهارنامه مالیاتی ثبت می کنم. امسال در ماده 100 مجموع فروش کالا و خدمات رو چطور باید وارد کنیم. آیا می شود به گردش پوز استناد کرد و اینکه از دوستان بنده می گویند که در تبصره ماده 100 مجموع فروش کالا و خدمات را باید بر اساس مالیات ثبت شده و با فرمول درصد افزایش مالیات به علاوه معافیت مالیاتی پر کرد به این صورت که تا 50 میلیون در آمد 15 درصد مالیات و تا 100 میلیون درآمد 20 درصد مالیات و بعد از 100 میلیون 25 درصد مالیات یعنی اگر مالیات مقطوع 1میلیون و 500 هزار تومان باشه یعنی 15 درصد در اینصورت مجموع فروش کالا و خدمات میشه 36+10 یعنی 46 میلیون. حالا سوال من اینه که آیا این محاسبه و اینگونه ثبت درسته یا نه و اینکه برای مجموع فروش کالا و خدمات چه باید کرد؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
reza_tax 2 سال قبل پاسخ داده شده
بهتره که مجموع فروش رو طبق گردش پوز تشخیصی وارد کنید. و اگر گردش پوز برای شما نمایش داده نمیشه، اما میتونید تبصره رد کنید و سیستم اجازه میده و مالیات شما همچنان صفر هست، و شما میدونید گردش پوز بالایی دارید، بهتره که مجموع فروش رو تا استانه ای بالا ببرید که مالیات تغییر میکنه و دیگه صفر نیست. یک مقدار پایین تر از اون استانه، فروش را لحاظ کنید تا مالیات صفر باشد.
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
این فرمول که اعلام کردید فقط از طرف افراد نا آگاه اظهار شده است شما که کافی نت دارید مسئولیت اجتماعی مهمی دارید بهتره در آموزشها و وبینارها شرکت کنید و یا از یک متخصص استفاده کنید چون ارسال اظهارنامه خیلی راحت است و شما دستمزد میگیرید ولی تا سالها مشتری شما درگیر مالیات و شاید ارزش افزوده شود حتما حتما کل فروش واقعی خود که شامل گردش پوز و بانک های کاری خود را اعلام کنید و مالیات اعلام شده را قبول کنید یا اظهارنامه ارسال کنید
دکمه بازگشت به بالا