مجموع فروش کالا و خدمات در فرم تبصره ماده 100

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: اظهارنامه مالیاتیمجموع فروش کالا و خدمات در فرم تبصره ماده 100
راضیه جمالی پرسیده شده در 11 ماه پیش

سلام. وقت بخیر. برای شخصی که در ابتدای سال 1401 تغییر شغل داده و یک گروه خدماتی با چند کارگر تاسیس کرده، میخوام تبصره ماده 100 ارسال کنم. سوالی دارم. در اطلاعات درج شده در فرم مبلغ واریزی به حساب تجاری (حدودا 510 میلیون) درج شده و هیچ دستگاه پوز و اطلاعات دیگه ای هم ذکر نشده، مالیات محاسبه شده را حدودا دو میلیون و 600 هزار تومان ذکر کرده. در بخش مجموع فروش کالا و خدمات باید عینا همین عدد اعلام شده وارد بشه یا اینکه با توجه با اینکه در طول سال درآمد و  هزینه ها یادداشت شده مبلغ واقعی که کمتر از 510 میلیون میشه را وارد کرد؟ (سال قبل برای همین فرد که شغل دیگه ای داشت هم تبصره 100 رد کردم که مالیاتش صفر شده بود و برگ قطعیش هم براش اومد و خدا رو شکر مشکلی نداشت)

سوالات مرتبط

2 پاسخ
بهترین پاسخ
حسین میرزاتقی 11 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.اگر واقعا درآمدتان کمتر میباشد و اسناد و مدارک محکمی برای اثبات آن دارید رقم واقعی را بزنید اما اگر مستندات کافی ندارید بهتر است رقم فروش را کمتر نکنید و همین مبلغ را اعلام و ارسال نمایید و مالیات مربوطه هم پرداخت نمایید.
راضیه جمالی 11 ماه قبل پاسخ داده شده

ممنونم. یک سوال دیگه اینکه این مودی در شغل قبلیش با دستگاه پوز کار می کرد که از زمانی که تغییر شغل داده، پرونده دستگاه پوز غیر فعال شد. الان در سامانه هم وضعیت پرونده غیر فعال هست اما کلید اظهارنامه یا تبصره 100 براش فعاله. باید برای این پرونده که غیر فعال هست هم اظهارنامه یا تبصره ماده 100 رد بشه؟

راضیه جمالی 11 ماه قبل پاسخ داده شده
ممنونم. یک سوال دیگه اینکه این مودی در شغل قبلیش با دستگاه پوز کار می کرد که از زمانی که تغییر شغل داده، پرونده دستگاه پوز غیر فعال شد. الان در سامانه هم وضعیت پرونده غیر فعال هست اما کلید اظهارنامه یا تبصره ۱۰۰ براش فعاله. باید برای این پرونده که غیر فعال هست هم اظهارنامه یا تبصره ماده ۱۰۰ رد بشه؟
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403