محاسبه مالیات حقوق در پایان سال

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقمحاسبه مالیات حقوق در پایان سال
راضیه جمالی پرسیده شده در 1 سال پیش

با سلام و عرض تبریک سال نو. سوالی دارم در مورد محاسبه مالیات برآمد حقوق در پایان سال برای کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه مشغول هستند. طبق آموزش های استاد صدرایی در همین سایت، در مورد کارگرانی که در یک سال در کارگاه مشغول هستند به این ترتیب عمل می کنیم که برای اسفند ماه کل دریافتی حقوق مشمول مالیات کارگر را جمع می کنیم و طبق سقف معافیت مالیات بر درآمد سالانه کل مالیاتی که شامل این فرد میشده را محاسبه می کنیم، مالیاتی که ماهانه هم پرداخت کردیم محاسبه می کنیم از هم کم می کنیم اگر مقداری اضافی بود مالیات پرداخت میکنیم. اما در مورد کارگرانی که کمتر از یک سال مثلا 4 ماه در کارگاه مشغول شده اند چطور عمل میشه؟ در مورد این کارگران اگر طبق شیوه فوق عمل بشه، چون همگی زیر 67 میلیون و 200 هزارتومان درآمد سالیانه در کارگاه داشتند در اسفند مشمول مالیات نمی شوند. در مورد این کارگران بایستی مثل ماه های قبل مالیات اگر از 5 میلیون و 600 هزار تومان دریافتی بیشتری دارند مالیات کسر بشه یا اینکه نیازی نیست؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
داود مرادی 1 سال قبل پاسخ داده شده
با سلام برای افرادی که کمتر از یکسال در جایی مشغول به کار میباشد باید کل معافیت را در نظر بگیرید مثلا شخصی که حقوق اداره کاری دریافت میکنه 5600اگر حتی 11ماه هم در جایی مشغول به کار باشد مشمول مالیت نیست و معاف میباشد      
راضیه جمالی 1 سال قبل پاسخ داده شده

ممنونم از پاسخ شما. خب سوالم در مورد معافیت ماهانه نبود و الیته افرادی که حقوق اداره کار دریافت می کنند اگر اضافه کاری دریافت کنند حقوقشون بیشتر از معافیت مالیاتی خواهد بود که هر ماه از حقوق کسر میشه. منظورم معافیت سالیانه است که برای فردی که یک سال در کارگاه کار نکرده هم اعمال میشود یا خیر یا همان ماهیانه بایستی محاسبه شود؟

داود مرادی 1 سال قبل پاسخ داده شده
با سلام معافیت سالانه برای این شخص اعمال میشه یعنی کل معافیت باید براش لحاظ کنید
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403