مدارک هزینه های قابل ارائه به اداره مالیات

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقیقی - مشاغلمدارک هزینه های قابل ارائه به اداره مالیات
Mostafamgh پرسیده شده در 2 سال پیش

بنده با حساب خودم هم کار کردم هم سایر هزینه های غیر کاری با همان حساب بوده است .(مشترک بوده) هنگام حسابرسی مالیاتی نحوه پرداخت مالیات با توجه به عدم تفکیک هزینه های کاری و شخصی چگونه خواهد بود؟ و هزینه هایی که مالیات به آن تعلق میگیرد دقیقا به تفکیک شامل چه هزینه هایی میشود؟ منظور اینکه اگر بخواهیم برای این هزینه ها به اداره مالیات فاکتور و سند ارائه کنیم فاکتور چه هزینه هایی را باید ارائه دهیم؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
سازمان امور مالیاتی با ورودی بانک شما کار دارد و اصلا به برداشتها توجه نمیکند عدم تفکیک حساب شخصی با تجاری دردسر بزرگی است که اولین ضرر ان ندانستن تکلیف بنگاه اقتصادی شما و عدم درست محاسبه سود و زیان است در مرخله دوم باید ثابت کنید واریزی ها همه مربوط به کار نمیشوند ولی در مورد هزینه ها هرچه دارید اظهار کنید اگر به مورد غیر معمول بر خوردند ازتون مدارک میخواهند
reza_tax 2 سال قبل پاسخ داده شده
ملاک تعیین مالیات در فرم تبصره صد، بر اساس ضریب اینتاکد تعریف شده مربوط به هر فعالیت، از فروش یا در آمد ارائه حاصل از خدمات میباشد که هزینه ها در آن لحاظ نمی‌شود. بنابراین اگر مالیات متعلقه تبصره را قبول ندارید و بر این باور هستید که مبلغ گردش حساب های متصل به پوز شما، فقط بخشی مربوط به فعالیت تجاری شما می‌شود و شما متحمل هزینه هایی در سال ۱۴۰۰ بوده اید و پس از اعمال معافیت ماده ۱۰۱، که سی و شش میلیون تومان میباشد، سود شما کمتر از سود تشخیصی اداره مالیات است، باید اظهارنامه عادی رد کنید و با همان مبلغ فروش یا درامد مورد نظر، هزینه های خود را اعلام کنید. به شرطی که بتوانید در روز رسیدگی ممیز مالیاتی را با اسناد و مدارک قانونی مجاب کنید.
دکمه بازگشت به بالا