مرخصی استعلاجی و لیست بیمه تامین اجتماعی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعیمرخصی استعلاجی و لیست بیمه تامین اجتماعی
محمد باقر عندلیبی پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام و عرض ادب.سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید اگر شخصی به مدت یک هفته به مرخصی استعلاجی بره آیا در لیست بیمه تامین اجتماعی باید مدت مذکور از میزان کارکرد ماهانه اش کسر بشه؟ و با توجه به این که غرامت ایام مرخصی استعلاجی از روز چهارم توسط سازمان پرداخت میشه آیا شخصی که سه روز استعلاجی بگیره غرامت باید توسط کارفرما پرداخت بشه ؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
مرخصی استعلاجی بر اساس گواهی پزشک با شماره نظام پزشکی معتبر توسط کارفرما پذیرفته میشود ولی کارکرد آن مثل مرخصی بدون حقوق است تنها تفاوتی که دارد در صورت ارائه آن به سازمان تامین اجتماعی سابقه کارکرد محفوظ خواهد ماند  . مطابق قانون ۳ روز اول به عهده کارگر است و حقوق ندارد مگر اینکه در بیمارستان بستری شده باشند .بعد از گرفتن تاییدیه ها به افراد متاهل ۷۵ درصد و به افراد مجرد دوسوم حقوق و مزایا به جز حق اولاد پرداخت میشود البته با کسر ۳ روز اول .پرداخت غرامت حق اولاد به عهده کارفرما است
نیما پرتوی 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام سوال اولی بله باید کسر گردد زیرا بیمه و حقوق این ایام با شعبه است سوال دوم این میل و اراده کارفرماست که می تواند این لطف را در حق کارگر کند که به وی این ایام را مرخصی استحقاقی دهد زیرا کارفرما در قبال این سه روز مسئولیتی ندارد.
دکمه بازگشت به بالا