مرور زمان رسیدگی مالیاتی به اظهارنامه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سایر موضوعات مالیاتیمرور زمان رسیدگی مالیاتی به اظهارنامه
اکبری پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام وقت بخیر،استاد شما پستی گذاشته بودین در مورد مهلت رسیدگی به اظهارنامه که تا 31تيرماه سال بعد ممیز فرصت رسیدگی داره،شرکت ما از اسفند سال ۱۴۰۰ مدارکش رو تحویل دارایی داده، و الان که من یک سری از سندهام رو نیاز دارم و چندین بار پیگیری کردم تازه ممیز ميگه داره رسیدگی میکنه و مدارک رو تحویل نمیده،بنظر شما با این شرایط من میتونم اعتراض بزنم و درخواست کنم اظهارنامم قطعی بشه؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
فکر کنم اشتباه متوجه شدید  یکسال پس از ارسال اظهارنامه فرصت هست که رسیدگی شود و اگر تا۳ ماه بعد هم برگ تشخیص صادر نشود اظهارنامه قبول است  ولی اینکه از شما مدارک گرفتند پیگیری نکنید گم میشود و دسترسی نخواهید داشت  اصل همه مدارک را هیچوقت نفرستید 
زهرا 10 ماه قبل پاسخ داده شده
با درود و عرض ادب مالکی بیست سال قبل ملکی با دو دربند مغازه را از طریق صلح عمری به همسرش منتقل می کند.در سال 1400مصالح فوت می کند. در 1401متصالح هم فوت می کند.مالیات اجاره مغازه ها نیز در این بیست سال توسط مصالح پرداخت می شده است. ورثه اقدام به  تشکیل پرونده ارث نموده اند.حال اداره مالیات مالیات ملک را 28درصد قیمت واقعی ملک  در زمان فوت مصالح برآورد نموده است .  سوال اینه که در صورت عدم پیگیری ورثه به مدت 5یا 6سال  امکان دارد موضوع مشمول مرور زمان بشود؟؟؟ راهکاری برای کم شدن این مالیات وجود دارد؟
دکمه بازگشت به بالا