مغایرت ارزش افزوده با صورت معاملات فصلی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهمغایرت ارزش افزوده با صورت معاملات فصلی
Mahmoudi پرسیده شده در 3 ماه پیش
سلام روزبخیر توی دوره تابستان یه فروشی داشتم که در اظهارنامه معاملات فصلی اومده ولی در ارزش افزوده نیومده ، بابت اون فروش هم یک فقره چک دریافت شده که در فصل پاییز نقد شده و به حساب شرکت واریز شده میخواستم بدونم چطور میتونم این اشتباه رو اصلاح کنم آیا میتونم در فصل پاییز دراظهارنامه ارزش افزوده بیارم یا باید حتما تو تابستان اعلام میشد ؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
بهترین پاسخ
حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.باید در فصل تابستان اعلام میکردید اما طبق رویه جدید امکان اصلاح فصل تابستان امکان پذیر نمیباشد چون زمان اصلاح هر فصل تا پایان فصل بعد و قبل از زمان شروع ارسال اظهارنامه ارزش افزوده فصل بعد میباشد.
Mahmoudi 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام وقت بخیر به نظر شما باید چکار کنم تا این اشتباه اصلاح بشه ؟ راهکاری وجود داره ؟
علی رهنما 3 ماه قبل پاسخ داده شده
اول اینکه به دنبال این باشید که راهی پیدا کنید که این کار تکرار نشود چطور امکان دارد ؟ چون سیستم کدینگ و صدورسند شما اشتباه است و از روی اظهارنامه ارزش افزوده نسبت به پرداخت آن اقدام میکنید . به هرصورت مجبورید به نحوی اصلاح کنید اگر خریدار شما ملزم به ارائه معاملات فصلی یا سامانه نیست یا سند تابستان را بی اثر کنید و در پاییز سند صادر کنید یا هیچ کاری نکنید اظهارنامه ارزش افزوده پاییز را اصلاح کنید مدارک و ضمائم نگهداری کنید در نهایت ۳ماه بابت عدم پرداخت جریمه میشید  ولی سیستم را طوری تعریف کنید تکرارنشه
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403