نحوه ارسال لیست مالیات و بیمه کارمند غیر اصلی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعینحوه ارسال لیست مالیات و بیمه کارمند غیر اصلی
sanaz پرسیده شده در 1 سال پیش

با سلام و وقت بخیر بنده 2 تا سوال دارم از کارشناسان محترم لطفا راهنمایی بفرمایید. 1)شرکت ما 2 لیست جدا برای بیمه ارسال میکند یک لیست دفتر مرکزی و دو لیست پروژه آیا برای ارسال لیست مالیات حقوق هم باید 2 لیست جداگانه ارسال شود؟ یا اگه همه کارمندان دفتر و پروژه در یک لیست باشند کفایت میکند؟ 2) شرکت کارمندان و کارگرانی دارد که در جای دیگر لیست بیمه و مالیات برایشان ارسال میشود و در لیست ما کارمند غیر اصلی تعریف میشن میخواستم بدونم این کارمندان ایا مشمول معافیت مالیات 2/7 بیمه سهم کارگر میشن یا خیر؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام در مورد سوال اولتان به اینصورت میباشد که ارسال یک لیست حقوق به دارایی کفایت میکند و هر چند تا لیست بیمه دارید باید یک لیست حقوق به دارایی ارسال کنید و در مورد سوال دومتان به اینصورت میباشد که فقط معافیت ماده ۸۴ به کارمند غیر اصلی تعلق نمیگیرد و مابقی معافیت ها شامل حالش میشود.
آسیه زارعی منوجان 1 سال قبل پاسخ داده شده

سلام وقت بخیر کارمند غیر اصلی لیست بیمه ک رد نمیشه چطور 2/7 بهش تعلق میگرد

رضا 1 سال قبل پاسخ داده شده

رد میشه ولی از معافیت استفاده نمی کنه کارمندان وکارگران تاسقف بیمه میتونن بیمه بشن

sanaz 1 سال قبل پاسخ داده شده
ممنون از زحماتتون فقط جسارتا یک سوالی دیگه هم داشتم ما برای دفتر مرکزی لیست بیمه جدا و پروژه جدا رد میکنیم ایا میشود افراد لیست دفتر مرکزی را ب پروژه انتقال بدیم؟ و یک لیست تکی رد بشه؟
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
خواهش میکنم.تمامی افراد را که نمیتوان از دفتر مرکزی خارج و به لیست پیمان منتقل کرد.لیست بیمه ای که برای پروژه تان رد میکنید مربوط به چه کاری و کجا هستش؟مثلا برای شخصی که پیمانش توسط پرسنل دفتر مرکزی انجام میشود برای اینکه بتواند حق بیمه پیمان را پر کند میتواند برخی از پرسنل را از لیست دفتر خارج و در لیست پیمان رد کند.
sanaz 1 سال قبل پاسخ داده شده
مچکرم از پاسخگوییتون ما پروژه غیر عمرانی ساخت ساختمان هست ب کارفرمایی شهرداری ما برای همین دلیلی ک فرمودین میخواستیم دو نفر ک یکی دفتر فنی (خانم) هست و دیگری مدیرعامل هست را به لیست بیمه پروژه انتقال بدیم لازم ب ذکر است کد کارگاهی یکی است فقط ردیف پیمان پروژه متفاوت است برخی میگویند اگر از دفتر مرکزی لیست رد نشود کد کارگاهی غیرفعال میشود و از آن طرف هم برای گرفتن مفاصاحساب بیمه به مشکل برمیخورید آیااین گفته ها صحت دارد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید کدام راه درست است؟
علی رهنما 1 سال قبل پاسخ داده شده
با احترام به پاسخهای جناب میرزاتقی توحه داشته باشید اگر پروژه ها در استانهای جداگانه هستند حتما در شهرستان محل پروژه لیست مالیات ارسال کتید معمولا استانها به دلایل درون سازمانی تمایل به دریافت مالیات پروژه ها دارند و سالها بعد حتما حداگانه طلب مالیات حقوق میکتتد حتی اگر برگ قطعی همان سال را نشان دهید باز هم قانع نمیشوند در این مورد ریسک نکنید در مورداینکه حتما باید دفتر مرکزی کدگارگاهی داشته باشید تا کدپیمان دهند نخیر الزامی نیست ولی دفتر مرکزی بدون پرسنل هم شبهه ایجاد میکند و معمولا وجود خانمها در کارگاهها تایید نمیشود و در بازرسی ها هم دردسر میشه
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403