نحوه ثبت حسابداری حق مشاوره

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسینحوه ثبت حسابداری حق مشاوره
ناشناس پرسیده شده در 3 ماه پیش
سلام وقت بخیر . با شخص بازنشسته قرارداد حق مشاوره بستیم که ماهانه به صورت تلفنی مشاوره میدهد 1- با توجه به اینکه نام شخص در لیست بیمه شرکت نیست و فقط ماهانه به ایشان پرداختی داشتیم در لیست بیمه و مالیات چگونه ثبت میشود ( اگر فقط نام ایشان در لیست مالیات حقوق باشد ، لیست مالیات و لیست ارسالی به بیمه مغایرت دارد آیا مشکلی پیش می آید ؟ و در لیست مالیات حقوق به عنوان پرسنل اصلی باید باشد ؟ 2- نحوه ثبت سند حسابداری آن به چه صورت است و زیر مجموعه چه هزینه ای میشود ؟
سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 3 ماه قبل پاسخ داده شده
قرارداد انفرادی غیر مشمول ببندید اگر حقوق بگیر هستند در لیست مالیات به عنوان غیر اصلی ثبت کنید ماهانه10میلیون تومان معافیت دارند اگر پیمان میبندید در فصلی اعلام کنید و تکلیفی برای کسر مالیات ندارید هزینه حقوق ثبت کنید ولی حقوق جدا از حقوق پرسنل مثلا حقوق کارکنان غیز اصلی
حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام.در مورد سوال اول خدمتتان عرض کنم چون با بازنشسته قرارداد مشاوره بسته شده مشکلی نمیباشد و اختلاف لیست بیمه و دارایی مشکلی نیست و در لیسن حقوق به دارایی ارسال نمایید و نیازی به ارسال در لیست بیمه نمیباشد.در مورد سوال دوم:در سال ۱۴۰۲ تفاوتی بین حقوق بگیر اصلی و غیر اصلی نیست و هر کارفرمایی که زودتر لیست را به دارایی ارسال کند از معافیت ماده ۸۴ برخوردار میباشد اما با توجه به اینکه این فرد به صورت کاملدر مجموعه شما حضور ندارد به عنوان غیر اصلی بزنید.در مورد سوال سوم:جزو موارد حقوق و دستمزد میباشد.

دکمه بازگشت به بالا