نحوه رد کردن لیست بیمه کارفرما در لیست بیمه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: بیمه تامین اجتماعینحوه رد کردن لیست بیمه کارفرما در لیست بیمه
زهرا پرسیده شده در 8 ماه پیش

سلام  کارفرما شرکت که در شرکت تخصص دارن (مهندس الکترونیک و مدیرعامل هم هستن) بعد از کلی پیگیری نتونستن به عنوان یک متخصص با بیمه به توافق برسن و فقط به عنوان کارفرما قبول کردن بیمه بشن بیمه گفتن میتونن که حداقل حقوق تا حداکثر رو قرداد ببندن ، سوالم اینکه مزایای حق مسکن و حق خوارو بار به ایشون که تعلق نمیگیره درسته؟ داخل لیست بیمه به چه صورت باید بیمه ایشان رد بشه ؟ در لیست دیسک قسمت بیمه بیکاری باید صفر رد بشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین ، و اینکه پایه سنوات از سال دیگه برای ایشون میشه رد کرد ؟

سوالات مرتبط

6 پاسخ
زهرا 7 ماه قبل پاسخ داده شده
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
محمد 7 ماه قبل پاسخ داده شده
تا جایی که من میدونم پایه سنوات میخوره ولی حق مسکن و بن و مزایا نمیخوره.3 درصد بیمه بیکاریم بشون نمیخوره.ضمن اینکه مبلغ حقوقشون هر عددی نیست و سقف داره.
رضا موحد 7 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. از اینکه اداره بیمه گفته میتونن از حداقل حقوق تا حداکثر رو قرارداد ببندن جای تعجب داره چون در موارد مشابه، خود سازمان بصورت سیستمی مواردی مثل سوابق سالیانه و پایه حقوق و موارد دیگررو استعلام میگیره به یک عددی میرسه و اون رو بعنوان مبلغ پایه حقوق کارفرمایی در قرارداد ذکر میکنه.
حال برای توافق با بیمه بهتره کل حقوق ایشان را تقسیم بر ۳۰ کنید و حاصلش رو بعنوان پایه حقوق روزانه در قرارداد منعقد کنید تا در سیستم ثبت شود.
در تهیه لیست حقوق کلیه مزایا از جمله حق مسکن، خوار بار، حق اولاد و هر مورد دیگری که تصویب شده به ایشان تعلق میگیرد و بایستی در لیست مالیات حقوق اعلام شود.
برای تهیه لیست بیمه: در قسمت ریز کارکرد فقط تعداد روزهای کارکرد و مبلغ حقوق روزانه عین قرارداد تکمیل شود.
بقیه موارد مثل مزایای مشمول مستمر و غیر مستمر و غیره = صفر وارد شود (در صورتیکه مبلغی در این قسمت وارد نمایید فقط هزینه آن را می پردازید و سازمان آن را در سابقه حقوق شخص لحاظ نمی کند)
در قسمت جمع مزایای ماهانه مشمول و غیرمشمول، کل مبلغ ناخالص حقوق را بصورت دستی وارد شود.
برای کسر ۳ درصد بیمه بیکاری: اگر لیست بیمه فقط شامل یک نفر است، قسمت بیمه بیکاری خلاصه لیست ماهانه = صفر.
اما چنانچه کل پرسنل شرکت در لیست هستند، ۳ درصد حقوق ماهانه کارفرمایی را محاسبه کنید و در قسمت بیمه بیکاری خلاصه لیست ماهانه، این مبلغ رو از جمع کل مبلغ بیمه بیکاری کل پرسنل بصورت دستی کسر نمایید.

پیوست‌ها
حسین صحاف 7 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام، برای سابقه زیر 10 سال بین حداقل و حداکثر دستمزد می توان هر عددی را قرارداد بست. موردی که شما میفرمایید مربوط به حالتی است که کارفرما بیشتر از 10 سال سابقه بیمه داشته باشد.
فقط نکته ای هست که برای بنده جای سوال داره هنوز، وقتی قرارداد کارفرمایی میگه دستمزد کارفرما x ریال است، آیا شرکت نمیتواند بیشتر از آن عدد به شخصی که قرارداد کارفرمایی دارد حقوق بدهد؟؟

رضا موحد 7 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. ممنون از شما. نکته مفیدی رو فرمودید که بنده نمیدونستم و الان یاد گرفتم.
در عکس شماره یک که بهمراه پاسخ در بالا فرستادم، مبلغ حقوقی که شرکت به اون شخص پرداخت میکنه 27 میلیون تومان است اما بدلیل سابقه بالای 10 سال و مبلغ پایین قرارداد کارفرمایی، فقط 12 میلیون تومان بیمه برای ایشان رد می شود.

حسین صحاف 7 ماه قبل پاسخ داده شده

ارادتمند
بسیار عالی، پس شدنی است. واقعا ممنون.

زهرا 7 ماه قبل پاسخ داده شده

جناب موحد سوال من در این مورد این است که در لیست مالیات حقوق برای کارفرما مبلغ ۲۷ میلیون اعلام میشود یا همان ۱۲ میلیون ؟‌ و آن مبلغ ۲۷ میلیون شامل حق مسکن و خواروبار و …. است ؟

رضا موحد 7 ماه قبل پاسخ داده شده

لیست مالیات حقوق 27 میلیون اعلام می شود و پس از کسر حق بیمه و مالیات، باقیمانده آن حدود 24 تومن به شخص پرداخت شده.
27 میلیون شامل حقوق پایه، پایه سنوات، حق مسئولیت، حق مسکن، خوار بار و حق اولاد بوده است.

زهرا 7 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام ممنونم از پاسخ شما ، بله ایشان سابقه ندارن و گفتن تا ۱۰ سال میتوانند حتی حداقل حقوق رو هم بزنن ، کارفرما (مدیرعامل شرکت هم هستند ) هم تمایل دارند همون حداقل حقوق رو بزنند فعلا ، سوال این هست که ایشون الان مدیر عامل هستند عنوان شغلی رو آیا میتونند مدیرعامل رد کنند یا مثل عکس که پیوست کردین باید کارفرما رد کنند ؟‌ توضیحی که بدم بیمه گفته بخشنامه ی جدیدی اومده و گفته ایشون بدون قرداد کارفرمایی با همون عنوان شغلی مدیر عامل میتونه بیمه بشه و اصلا قردادی با ایشون نبسته و گفته برو غیر حضوری ثبت نامتو انجام بده و بیمه تو رد کن ولی من (بیمه گفته) بیمه بیکاری رو برات صفر کردم ( همون ۳ درصد ) آیا هم چین حرفی درسته ؟ و بعد اینکه شما میفرمایید حق مسکن و خواروبار و اولاد رو در لیست حقوق مالیات ایشان باید رد کنیم ؟ ولی برای بیمه فقط هزینه میپردازیم و شامل سابقه نمیشه درسته ؟‌ اگردر لیست مالیات حقوق  هم رد نکنیم چه اتفاقی می افته ؟‌و در حالتی که خودتون هم عکسش رو فرستادین ما میتونیم مزایای رفاهی مثل حق مسکن . حق خوارو بار رو و حق اولاد رو در جمع دستمزد و مزایای ماهانه مشمول و غیر مشمول به صورت دستی اضافه کنم به این صورت هم مشکلی در بیمه ایجاد نمیشه ؟

رضا موحد 7 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. خواهش میکنم.
در مورد بخشنامه جدید بیمه اطلاعی ندارم چون قرارداد کارفرمایی که بنده سراغ دارم قبلا بصورت حضوری و امضای قرارداد انجام شده.
در چنین موردی، عنوان شغلی در لیست بیمه حتما می بایست (کارفرما) انتخاب بشه.
برای حقوق موظف هستید حداقل ها رو پرداخت کنید مثل: حق مسکن، خوار بار و حق اولاد.
برای تهیه لیست بیمه و حقوق مثال میزنم.
لیست بیمه:
روزهای کارکرد = ۳۱ روز
دستمزد روزانه = ۱/۷۶۹/۴۲۹ ریال
مزایای ماهانه مشمول مستمر = ۰ صفر
مزایای ماهانه مشمول غیرمستمر = ۰ صفر
جمع دستمزد و مزایای مشمول = بصورت اتوماتیک از ضرب پایه حقوق در تعداد روز کارکرد محاسبه می شود ۵۴/۸۵۲/۲۹۹ ریال
جمع دستمزد و مزایای مشمول و غیر مشمول = بصورت دستی ۷۴/۸۵۲/۲۹۹ ریال وارد نمایید.
بیمه بیکاری ۳% درصد حقوق کارفرمایی = ۵۴/۸۵۲/۲۹۹ * ۰/۰۳ = ۱/۶۴۵/۵۶۸ که این مبلغ را در خلاصه لیست ماهانه از عدد کل بیمه بیکاری بصورت دستی کسر کنید.
-------
حقوق شهریور:
حقوق پایه روزانه = ۱/۷۶۹/۴۲۹ و حقوق ۳۱ روز = ۵۴/۸۵۲/۲۹۹ ریال
حق مسکن = ۹/۰۰۰/۰۰۰ و خوار بار = ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
جمع ناخالص حقوق = ۷۴/۸۵۲/۲۶۸ ریال
کسورات حقوق
مالیات = صفر
حق بیمه ۷% = ۳/۸۳۹/۳۶۰ ریال
خالص پرداختی = ۷۱/۰۱۲/۶۰۸ ریال
--------
لیست مالیات حقوق
جمع ناخالص مزایای مشمول و غیر مشمول = ۷۴/۸۵۲/۲۶۸ ریال
معافیت دو/هفتم حق بیمه پرداختی ماده ۱۳۷ = ۱/۰۹۶/۶۷۴ ریال
معافیت ماده ۸۴ در قسمت سایر معافیت ها = ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
جمع دو مورد بالا در قسمت  جمع معافیت‌ها و کسورات ماه جاری = ۱۰۱/۰۹۶/۶۷۴ ریال
جمع خالص مالیات ماه جاری = ۰ صفر

زهرا 7 ماه قبل پاسخ داده شده

<p>خیلی علی و کامل بود جناب موحد سپاسگذارم اگر ما این حقوق رو به کارفرما پرداخت میکنیم یا به فرض بالاتر این مقدارو در جمع دستمزد مزایای ماهانه مشمول و غیر مشمول وارد نکینیم ایرادی داره ؟‌ یعنی به ایشان پرداخت میکنیم ولی در بیمه اعلام نکنیم </p>

زهرا 7 ماه قبل پاسخ داده شده

واقعا بینهایت سپاسگذارم که به این صورت جامع و کامل راهنمایی کردین چند برابرش انشالله توی زندگیتون برگرده فقط اگر قانون جدید بیمه به این صورت باشه که بتوان ایشان را به عنوان شغلی مدیر عامل بیمه کرد باز هم مزایای رفاهی (حق مسکن و خواروبار)  رو داخل لیست بیمه میشه اورد (مشمول میشه ؟) یا خیر یعنی جز پرداخت های مشمول ایشون باشه ؟ و همینطور بیمه بیکاری به چه صورت میشه ؟
سپاسگذارم

رضا موحد 7 ماه قبل پاسخ داده شده

خواهش میکنم. بنده هم قبلا از راهنمایی دوستان استفاده کردم و انتقال میدم.
واقعیتش از این قانون جدید و عنوان مدیرعاملی اطلاعی ندارم. پس برای اطمینان بهتره به اداره بیمه مراجعه کنید و اطلاعات کاملی ازشون بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشید.

دکمه بازگشت به بالا