نحوه محاسبه حق ماموریت در روزهای جمعه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدنحوه محاسبه حق ماموریت در روزهای جمعه
علی گل محمدی پرسیده شده در 2 سال پیش

باسلام فرمول محاسبه حق ماموریت در روز جمعه و محاسبه اضافه کاری در روز جمعه رو میخواستن بدونم. و اینکه به چه کسانی فوق العاده ماموریت تعلق میپذیرد. با سپاس

سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام چنانچه پرسنل از محل فعالیت به جهت انجام فعالیت، بیش از 50 کیلومتر فاصله بگیرد و یا مجبور باشد حداقل شب را در محل ماموریت اسکان داشته باشد شامل دریافت حق ماموریت به میزان حداقل یک روز حقوق و مزایای به تبع شغل خواهد بود. چنانچه ماموریت مصادف با جمعه یا روز تعطیل باشد و به جای آن یک روز جایگزین در ایام هفته تعطیل باشد به میزان 40% هم به ماخذ حقوق و مزایای به تبع شغل، مشمول دریافت تعطیل کاری می‌باشد.
نیما - مشاور روابط کار 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام اضافه کاری در روز جمعه با روزهای دیگر هفته تفاوتی نمی کند و بیشتر از ساعت کار موظفی اضافه کار است با ضریب 1/40 برای کار در روز جمعه 40 درصد مزد روزانه به کارگر تعلق می گیرد نکته مهم این است که طبق قانون باید یک روز بجای روز جمعه الزاما برای کارگر تعطیل باشد.
هادی 10 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام وقت بخیر. شرکت ما روزهای جمعه تعطیل میباشد. من ماموریت دارم عصر پنجشنبه از شهرستان به تهران حرکت کرده و صبح جمعه میرسم و میرم به مراسمی که از طرف شرکت بهم ماموریت داده شده، مجددا عصر جمعه حرکت میکنم و صبح شنبه به شرکت میرسم. الان حق ماموریت من و تعطیلی من با توجه به اینکه دو شب هم در جاده خواهم بود چطور باید محاسبه گردد. ممنون خسته نباشید.
نیما - مشاور روابط کار 10 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام و احترام
ساعات رفت و برگشت در ماموریت و با توجه به رای دیوان جز ساعات کار محسوب نکنید
باقی ساعات جز ساعات کار شما هستند و قاعدتا بیشتر از 44 ساعت کار در همان هفته مشمول دریافت اضافه کاری هستید

دکمه بازگشت به بالا