نحوه محاسبه صحیح جمعه کاری

رضا پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام و وقت بخیر...برای کسی که نوبت کار است و یک هفته از ساعت 7 صبح تا 7 غروب کار میکند نحوه محاسبه اضافه کاری و جمعه کاری در حالات زیر چگونه است؟ به این صورت فرض شود فرض کنید شخص پنج شنبه ساعت 7 غروب میرود تا 7 صبح فردا؟ الآن جمعه کاری ایشان در این حالت چند ساعت است؟ و دوم اینکه کارگاه ما روزهای تعطیل و جمعه را جز نوبت کاری محسوب نمیکند؟آیا خلاف قانونی است؟اگر هست مستند به کدام بند و تبصره؟ ممنون

سوالات مرتبط

4 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
وقتی شنبه عصری تاصبح جمعه میروید در حقیقت تعهد روزپنچشنبه را انجام داده اید به جمعه ربطی نداره در مورد لحاظ نکردن روزهای تعطیل و جمعه برای نوبتکاری چطوری باید در نظربگیره ؟  وقتی نوبتکاری کل ماه را پرداخت میکند چه کار اضافه ای باید انجام دهد؟ نوبتکاری ویژه ای برای این ایام پیش بینی نشده است  البته جناب پرتوی مفصل تر و مستدل تر جواب خواهند داد
نیما - مشاور روابط کار 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام 40 درصد مزد ثابت یک روز چون کار در روز جمعه دارد به وی تعلق می گیرد ملاک جمعه ساعت نیست 40 درصد مزد است . در مورد نوبتکاری هم کسی که صبح و عصر و شب مشغول به کار است 15 درصد مزد ثابت ماهانه محاسبه می شود و اینجا ربطی به روز جمعه و روز دیگری ندارد.
رضا 2 سال قبل پاسخ داده شده

ممنون از پاسخ هر دو دوست عزیز
فقط آقای نیما ببینید من الآن فرضا بخوام از شنبه تا جمعه رو محاسبه کنم به شرط اینکه ۷ غروب برم تا ۷ صبح فردا
اضافه کاریم میشه ساعت مورد نظر منهای ۴۴ بعلاوه هر چه که جمعه باشه که اینجا میشه ۷ ساعت در روز جمعه.درسته؟
و اینکه نوبت کاری هم در کارگاه ما میگه روزهای تعطیل رو جز نوبت کار محاسبه نمیکنم
یعنی چی
یعنی میگه اگر یکماه اومدی و در این وسط ۳ تا جمعه باشه ۲ تا روز تعطیل من کلا ۲۵ روز رو ضربدر دستمزد روزانه ضربدر نرخ نوبت کاری میکنم.میخوام ببینم این اشتباهه؟چطور میتونم حقم رو بگیرم..بر اساس کدام بند و تبصره؟قابل شکایت هست؟

رضا 2 سال قبل پاسخ داده شده
ممنون از پاسخ هر دو دوست عزیز فقط آقای نیما ببینید من الآن فرضا بخوام از شنبه تا جمعه رو محاسبه کنم به شرط اینکه ۷ غروب برم تا ۷ صبح فردا اضافه کاریم میشه ساعت مورد نظر منهای ۴۴ بعلاوه هر چه که جمعه باشه که اینجا میشه ۷ ساعت در روز جمعه.درسته؟ و اینکه نوبت کاری هم در کارگاه ما میگه روزهای تعطیل رو جز نوبت کار محاسبه نمیکنم یعنی چی یعنی میگه اگر یکماه اومدی و در این وسط ۳ تا جمعه باشه ۲ تا روز تعطیل من کلا ۲۵ روز رو ضربدر دستمزد روزانه ضربدر نرخ نوبت کاری میکنم.میخوام ببینم این اشتباهه؟چطور میتونم حقم رو بگیرم..بر اساس کدام بند و تبصره؟قابل شکایت هست؟
نیما - مشاور روابط کار 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام اضافه کاری و به صورت ماهانه بدست بیارید بهتر است چون موظفی ماهانه مازاد بر ان اضافه کاری است نوبتکاری ارتباطی به جمعه و ... نداره جمعه کاری ضریبی از مزذ ثابت ماهانه است قبلا گفتم اون قضیه 25 روز اصلا نداریم باید ضربدر مزد ثابت ماهانه شود به هر حال شما می توانید در اداره کار اقامه دعوی کنید.
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403