هزینه مورد قبول ذخیره مرخصی استحقاقی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیهزینه مورد قبول ذخیره مرخصی استحقاقی
مرضیه دهقانپور نصرآبادی پرسیده شده در 3 هفته پیش
سلام. شرکتی هست که لطف داره و مانده مرخصی استفاده نشده در پایان هر سال رو برای پرسنل تا ۹ روز منتقل به سال بعد میکند و مابقی رو محاسبه و پرداخت میکند. آیا این هزینه که تا میزان ۹ روزش ذخیره گرفته میشه و مابقی پرداخت میشود آیا هزینه قابل قبول مالیاتی هست؟ ممیز نمیگه که قانون میگه مازاد بر ۹ روز سوخت میشه و شما نباید هزینه و پرداخت به پرسنل میکردید؟
سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 3 هفته قبل پاسخ داده شده
وقتی قرارداد تمام میشود ذخیره گرفتن درست نیست و از استانداردها خارج شده است
رضا موحد 3 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام. این 9 روز مرخصی که به سال بعد منتقل میشود در نزد کارفرما بعنوان ذخیره ثبت می شود و برای هرسال میتواند معادل 9 روز دخیره بگیرد و در سالهای بعد در صورت ادامه همکاری، به آن اضافه میشود.
موقع پرداخت هم از حساب ذخیره خارج میکند و در سرفصل هزینه ثبت میکند.
علی رهنما 3 هفته قبل پاسخ داده شده
به جهت روشن شدن موضوع محبورم موضوع را بیشتر باز کنم .معمولا در شرکتها پایان سال با کارگرها تسویه حساب میکنند و در سال جدید قرارداد جدید میبندند .برای همین هست که در این شرکت طلب مرخصی را حساب کرده اند و ذخیره گرفته اند .عرض بنده این است وقتی قرارداد اتمام رسید باید طلب مرخصی و سنوات را پرداخت و تسویه کرد هرگونه محاسبه ذخیره برای این دو در سال بعد ضرورتی ندارد .سالها است ذخیره از استانداردها خارج شده است . البته که تعداد روزها رو میشه به سال بعد منتقل کرد ولی محاسبه ذخیره در سال بعد ضرورت ندارد و در مواردی به ضرر کارفرماهم هست ولی از نظر قبولی هزینه مشکلی نیست
دکمه بازگشت به بالا