هزینه های قابل قبول فاکتورهای خرید غیر رسمی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیهزینه های قابل قبول فاکتورهای خرید غیر رسمی
پوریا پرسیده شده در 9 ماه پیش

سلام. فاکتورهای خرید غیر رسمی اعتبار لحاظ نمیشه آیا به عنوان هزینه های قابل قبول دارایی از ما قبول می کنه؟

سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسین میرزاتقی 9 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.یکی از شرایط هزینه های قبول این میباشد که در حد متعارف متکی به مدارک باشد.یعنی یک میوه فروشی و یک نانوایی که صورتحساب رسمی صادر نمیکند و از این قبیل موارد اگر صورتحساب رسمی هم نباشد مورد قبول میباشد اما موارد خرید بزرگ را باید ثابت نمایید.سعی کنید کد ملی طرف را اخذ نمایید و در گزارشات فصلی اعلام نمایید و پرداخت شما از حساب شرکت و به نام آن کد ملی واریز انجام شود تا بعدا بتوان خرید را اثبات کرد.
علی رهنما 9 ماه قبل پاسخ داده شده
در شرایط اقتصاد کنونی واقعا نمیشه همه خریدها و فروشها رسمی باشند در درحه اول مهم اینه که کار انجام شود و فروش بیشتر باشد و سود افزایش پیدا کند هیجوقت بحاطر مالیات که در نهایت ۳. ۴ درصد فروش است نباید برای کارفرما محدودیت ایجاد کرد قانون مالیاتی اصرار داره حتما باید فاکتور رسمی باشد ولی یک جاهایی امکان ندارد مطابق پاسخ اقا میرزا تقی تا حد امکان این کارها رو انجام دهید اگر موقع تشخیص مالیات این فاکتورها رد شد. در مرحله اعتراض تجدید نظر قانون تجارت مقدم بر قانون مالیات ملاحظه میشود اونموقع ارزش مستند کردن خریدها مشخص میشود
mahdi 8 ماه قبل پاسخ داده شده
اگر متکی بر اسناد و مدارک و از حساب بانک رسمی شما به حساب شخص تامین کننده واریز شده باشد قابل اثبات می باشد . فرمایش آقای راهنما کاملا صحیح و در شرایط کنونی امکان اخذ فاکتور رسمی در مورد همه ی اقلام و خدمات وجود ندارد و در مواردی انتخاب دیگری جز خرید از اشخاصی که فاکتور رسمی صادر نمی کنند وجود ندارد ، پیشنهاد می شود مستند سازی کنید و موارد ذکر شده را در نظر بگیرید که در رسیدگی به مشکل نخورید.
دکمه بازگشت به بالا