واردات در معاملات فصلی و فراخوانی خریدها در اظهارنامه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیواردات در معاملات فصلی و فراخوانی خریدها در اظهارنامه
وحیده مقدم پرسیده شده در 2 سال پیش

باسلام هنگام ثبت صورت معاملات فصلی برای واردات مبلغ کالا مطابق دفاتر ( با نرخ صراف) و مبلغ کالا مطابق برگ گمرکی ( نرخ روی برگ گمرک) ثبت میشود و همچنین در خرید نیز خریدهای ارزی مطابق فاکتور صراف وکلیه هزینه های مربوط به سفارش نیز اعلام می شود ،ولیکن هنگام رسیدگی مبلغ کالا مطابق دفاتر را که در واردات ثبت شده به خرید کل اضافه می کنند و حتی در اظهارنامه سال ۱۴۰۱ مبلغ خرید اعلام شده شرکت برابر با کل خرید + مبلغ کالا مطابق دفاتر اعلام شده است ( از معاملات فصلی فراخوان شده است)  ،، راه حل برای اصلاح این موضوع چیست ،، آیا میشود در واردات مبلغ کالا مطابق دفاتر را ۱ ریال ثبت کرد ؟!؟

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

من‌متوجه نشدم چرا علاوه بر مبلغ واردات یک حساب هم به نام خرید دارید ؟یعنی برای یک کالا هم در واردات فصلی مبلغ وارد میکنید و در خرید هم همینطور؟ در دفاترتان هم برای یک کالا دوتا حساب دارید؟ یعنی یک کالایی که وارد میکنید قیمت تمام شده خریدش از جمع این دومبلغ به دست میاد؟

وحیده 2 سال قبل پاسخ داده شده

خرید ارز که از صراف داریم و با فاکتور رسمی هست را درخرید ثبت میکنیم چون اون صراف هم فروش ارز به مارو ثبت میکنه اما در قسمت واردات هم دو تا گزینه دارد ارز مطابق دفاتر و ارز مطابق گمرک ، که در این قسمتها هم قیمت کالا مطابق خرید نوشته می شود

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

همه معاملات ارزی را از حساب شرکت انجام میدهید یا احنمالا از حساب مدیرعامل؟

وحیده 2 سال قبل پاسخ داده شده

از حساب شرکت و با نرخ سنا و از صرافی رسمی

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

متاسفانه نتونستم پاسخ مناسبی ارائه کنم

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

سوال شمارو خدمت جناب صدرایی فرستادم امیدوارم وقت کنند جواب دهند اگر فکر میکنید نیاز هست یک مقدار شفافش کنید

سوالات مرتبط

3 پاسخ
حسابنو عضو سایت 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام حدس میزنم منظورتون رو متوجه شده باشم، با این حال اگر در پاسخ من مغایرتی با درخواستتون بود مجدد اعلام بفرمایید که بهتر راهنمایی کنم. موضوع خرید و واردات دو موضوع مجزا هستند، عملیات خرید ارز معامله مجزایی است و واردات هم معامله‌ای مجزا است. هر یک را باید به تفکیک در معاملات فصلی وارد کنید. و وارد کردن یکی به منزله وارد نکردن دیگری نیست. واردات را به صورت صحیح و مطابق دفاتر وارد کنید و خرید ارز از صرافی را نیز به صورت خریدی جداگانه. خرید ارز به منزله خرید کالا نیست که در رسیدگی مالیاتی به صورت تجمیعی خرید کالای شما دوبرابر محاسبه شود و در صورت چنین اتفاقی در مراحل رسیدگی مالیاتی قابل دفاع و اعتراض است.
ط عظیمی 6 ماه قبل پاسخ داده شده

با سلام . منظور از واردات مطابق دفاتر چی هست ؟ جمع مبلغ اینویس و هزینه های انبارداری و آزمایشگاه های گمرک و و و و ؟ این هزینه ها در قسمت خرید هم بیان یا خیر ؟ فقط در واردات یا فقط در خرید یا هردو ؟

حسین میرزاتقی 6 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.ممکن است نرخ ارز که تهیه کردید با نرخ ارز که در برگ سبز نوشته شده تفاوت داشته باشد.وقتی زده طبق دفاتر یعنی ارزش کالا به نرخ ارزی که تهیه نمودید وارد شود.اطلاعات موارد دیگر مانند انبارداری و آزمایشگاه و....باید در قسمت خرید وارد شود.
ط عظیمی 5 ماه قبل پاسخ داده شده

ممنون از پاسختون . یعنی فقط تعداد ارزی که در اینویس نوشته شده ضرب در نرخ ارزی که در دفاتر استفاده کردیم والسلام ؟کرایه و موارد کشتیرانی و غیره هیچ کدام اضافه نشه ؟

حسین میرزاتقی 5 ماه قبل پاسخ داده شده
آن موارد مثل انبارداری و کشتیرانی و ... را در قسمت خرید باید وارد نمایید.
دکمه بازگشت به بالا