واریز از جاری شرکا به حساب تنخواه ایراد داره؟

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیواریز از جاری شرکا به حساب تنخواه ایراد داره؟
sanaz پرسیده شده در 1 سال پیش

با سلام من 2 تا سوال دارم ازتون ممنون میشم راهنمایی بفرمایید:1-ایا جاری شرکاء میتواند به تنخواه پول واریز کند ؟2- موجودی حساب تنخواه کم بوده و تنخواه گردان از حساب خودش مبلغی اضافی بابت هزینه ها پرداخت کرده حالا توی دفاتر این گردش منفی میشه آیا ایرادی دارد؟ چگونه اصلاح کنم؟ ایا میشود سند را اصلاح کنم قبل از منفی شدن از جاری شرکا پول انتقال بدم ب تنخواه ک منفی نشود؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
حساب موجودی نقد و بانک که حساب تنخواه هم جزیی از این حساب میباشد ماهیتش بدهکار میباشد و نباید بستانکار شود.اگر شارژ تنخواه مبلغش کم میباشد میتوانید با جاری شرکا شارژ کنید تا ماهیت حسابتان بستانکار نشود.ولی در هر صورت در زمان رسیدگی به جاری شرکا حساس هستند و ممکن است ایراد بگیرند.
sanaz 1 سال قبل پاسخ داده شده
ممنون از جوابگوییتون فقط یک سوال اگر تنخواه بستانکارشود فقط یک بار این اتفاق بیوفته بعددر سند بعدی شارژ بشه اشکالی دارد؟
صنم ارفع 1 سال قبل پاسخ داده شده

سلام دوست عزیز اگر گاها اتفاق بیفته در طی سال که مانده بستانکار بشه ایرادی نمیگیرن اما در نهایت ماهیت باید بدهکار شود. راهی برای بستانکار نشدنش اینه که اگر تنخواه دار از پرسنل شرکت هستن آن مبلغ که از جیب خودش هزینه کرده به حساب جاری کارکنان یا سایر ح پرداختی ایشان منظور و بعد به ایشان پرداخت و مانده صفر شود.

sanaz 1 سال قبل پاسخ داده شده

ممنونم ازتون

دکمه بازگشت به بالا