پایه سنوات تجمیعی در صورت تغییر کارگاه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدپایه سنوات تجمیعی در صورت تغییر کارگاه
Farida firozbakht پرسیده شده در 10 ماه پیش

سلام وقت به خیر آیا در جابه جایی از یک کارگاه به کارگاه دیگه ای پایه سنوات کارگاه قبل سوخت میشه؟ و درکارگاه جدید فقط برای سال آخر رو درنظر می گیرند؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
رضا موحد 10 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. حالت های مختلفی دارد.
۱- در صورتیکه کارفرمای اصلی ثابت باشد و محل فعالیت شما تغییر نکند، سابقه پایه سنوات شما به قوت خود باقیست.
مثلا کارفرمای اصلی، شرکت سیمان تهران است و شما تحت استخدام در شرکت (الف) که پیمانکار شرکت سیمان تهران است در قسمت آسیاب سنگ شکن مشغول بکار هستید و بعد از مدتی به هر دلیلی شرکت (الف) از کار برکنار شده و شرکت (ب) جایگزین آن می شود. در این صورت شرکت (ب) موظف است پایه سنوات شما را از ابتدای سابقه بیمه فعالیت در آسیاب سنگ شکن محاسبه نماید.

۲- در صورتیکه فقط محل فعالیت پیمانکار یا شرکت تغییر کند، سابقه پایه سنوات شما به قوت خود باقیست.
مثلا شما تحت استخدام در شرکت (الف) در کارگاه آسیاب سیمان تهران مشغول کار هستید و بدلیل اتمام قرارداد شرکت (الف) با کارفرمای اصلی، با همان شرکت (الف) در یک کارگاه دیگر مثلا لاستیک سازی ایران تایر ادامه فعالیت می دهید، در اینصورت شرکت (الف) موظف است پایه سنوات شما را از ابتدای زمان استخدام محاسبه نماید.

۳- در صورتیکه شرکت و محل فعالیت هر دو با هم تغییر کند، سابقه پایه سنوات شما سوخت می شود.
مثلا با شرکت (الف) در کارگاه آسیاب سیمان تهران مشغول به کار هستید و بعدا به هر دلیلی از شرکت (الف) استعفا می دهید یا نامه عدم نیاز دریافت میکنید و از آن به بعد در شرکت (ب) استخدام شده و در لاستیک سازی ادامه می دهید. در این صورت پس از گذشت یکسال همکاری با شرکت (ب)، پایه سنوات به شما تعلق میگیرد.

نیما - مشاور روابط کار 9 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام بله با توجه به متن مصوبه شورای عالی کار ملاک کارگاه است و تغییر کارگاه پایه سنوات کارگر را صفر می کند. این موضوع در مورد تغییر کارفرما و پیمانکاران صدق نمی کند.
دکمه بازگشت به بالا