پرداخت عیدی و مرخصی کارکنان

حکیمه السادات لیاقتی پرسیده شده در 1 سال پیش

سلام وقت همه دوستان بخیر. راجع به پرداخت عیدی پرسنل که باید طبق آخرین حقوق پرداختی باشه، ( پرسنل قراردادی هستن و هر ۳ ماه قرارداد تمدید میشه و قاعدتا طبق این روال، پایان سال پایان قرارداد هم هست و مجددا سال بعد تمدید میشه ) حالا پایان سال که ماه اسفند ۲۹ روز هست براساس ۲۹ روز ، عیدی حساب میشه ؟ و همینطور اگر پایان سال نصف عیدی پرداخت بشه و خواسته باشن مابقی رو سال بعد پرداخت کنن، امکان انجام این کار وجود داره ؟ از نظر قانون مشکلی نداره ؟ در مورد پرداخت مرخصی که بر اساس حق السعی هست، ( با توجه به شرایط قرارداد که قبلا عنوان شد ) اگر پایان سال جهت تسویه طبق حقوق اسفند سند تنظیم بشه و خواسته باشن سال بعد پرداخت رو انجام بدن از نظر قانون امکانش هست ؟ اگر امکان پرداخت در سال بعد وجود داره و مشکلی پیش نمیاد، با توجه به قراداد جدید مبنای محاسبه حقوق ۱۴۰۱ هست یا حقوق ۱۴۰۲؟ ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن.

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام.مبلغ عیدی طبق آخرین حقوق و مزایای مربوط به شغل میباشد و بر اساس ۳۰ روز محاسبه میشود و دو برابر میشود و نباید از سقف ۳ برابر حداقل حقوق اعلامی شورای عالی کار بیشتر شود و باید در پایان سال هزینه عیدی را2 تخصیص دهید و میتوانید بعدا پرداخت نمایید.
علی رهنما 1 سال قبل پاسخ داده شده
این که ۳ماه به سه ماه بدون گپ قرارداد را تمدید میکنید هیچ نفعی برای کارگر و کارفرما نداره و یک قرارداد واحد حساب میشود . در مورد پرداخت عیدی و مرخصی به صورت دو مرحله ای در صورت توافق با کارگر و عدم شکایت ایشان هیچ مشکلی نبست و مبنا همان حقوق ۱۴۰۱  است البته در مورد سنوات این امر صدق نمیکند  و هرچه پرداخت میشود علی الحساب است
حکیمه السادات لیاقتی 1 سال قبل پاسخ داده شده

سلام ممنون از هر دو بزرگوار از بابت پاسخگویی. 🙏

توافق مبنی بر پرداخت در سال بعد وجود داره.
اما بیشتر مد نظر من نرخ پرداخت در سال بعد هست که با توجه به افزایش حقوق، نرخ عیدی و مرخصی هم بیشتر میشه یا خیر؟ بخصوص در مورد مرخصی که برابر با آخرین حق السعی هست.

دکمه بازگشت به بالا