پرداخت مالیات از حساب شرکت یا سهام داران

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات اشخاص حقوقیپرداخت مالیات از حساب شرکت یا سهام داران
خاص پرسیده شده در 5 ماه پیش
با سلام . برای پرداخت مالیات و جرائم آن در صورتی که در حساب شرکت موجودی نباشد و نیاز باشد از حساب سهام داران پرداخت شود بهتر است از حساب سهام داران پرداخت شود یا از حساب سهام داران به حساب شرکت واریز شود ؟ گردش مالی مضاعف برای شرکت و سهام دار منظور نمیشود ؟
سوالات مرتبط

5 پاسخ
علی رهنما 5 ماه قبل پاسخ داده شده
همیشه بهتره همه پرداختها از طریق شرکت انجام شود هیچ مالیاتی از طریق تراکنش بانکی مطالبه نمیشود فقط وقتی حسابی مشکوک اعلام شود بررسی میشود و اصولا فقط به واریزهای حساب نگاه میکنند نه برداشتها
خاص 5 ماه قبل پاسخ داده شده
ببخشید بزرگوار من متوجه نشدم به صورت کامل واریز از حساب سهامدار به حساب شرکت مشکلی ایجاد نمیکند ؟ که بعد از آن پرداخت جرائم انجام شود ؟
علی رهنما 5 ماه قبل پاسخ داده شده
اگر از حساب سهامدار مستقیم هزینه انجام شود باید منبع و مقصد آن را به اداره دارایی ثابت کنید اگر تراکنش های اون سهامدار در سالهای آتی بررسی شود .پس بهتر است به صورت شفاف این مبلغ به حساب شرکت واریز شود و در حسابهای شرکت اعلام و از اون طریق پرداخت شود ..درمورد سوال شما که منظورتون پرداخت مالیات است عرض شد بهتره به حساب شرکت واریز شود ولی چون مقصد واریز مشخص است بعدا برای اثبات مشکل زیادی ایجاد نمیکند .
زهرا 5 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام برای بنده هم سوالی پیش آمد ، اینکه واریز به حساب شرکت آیا ایجاد مشکل نمیکند ؟ من همیشه این تصور را داشتم که نمیشود به همین راحتی به حساب شرکت واریز داشت و خب نوعی درآمد تلقی میشود . ولی شما میفرمایید که میتوانیم از حساب سهامدار به حساب شرکت واریز داشته باشیم چون میتوان اثبات کرد که این واریز برای پرداخت به طور مثال مالیات انجام شده است درسته ؟‌
علی رهنما 5 ماه قبل پاسخ داده شده
مواردی وجود دارد که از حساب شرکا برای پوشش درآمد استفاده میکنند و هیچ توجیهی هم ندارند که چرا باید شرکا که برای تحصیل درامد دور هم جمع شده باشند پول هم به شرکت واریز کنند شما کاملا شفاف یک پولی به حساب شرکت واریز میکنید چون نقدینگی ندارید و میخواهید مالیات پرداخت کنید .
دکمه بازگشت به بالا