پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معوق

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات بر ارزش افزودهپرداخت مالیات بر ارزش افزوده معوق
زهرا پرسیده شده در 1 سال پیش

سلام، شرکت ارزش افزوده ناشی از فروش رو در بهار و تابستان  ۱۴۰۱ پرداخت نکرده (اظهارنامه  هم رد نکرده)  و پاییز رو رد کرده در موعد مقرر ، اگر قبل سال ۱۴۰۲ ارزش افزوده ناشی از فصل بهار و تابستان رو بخواهد رد کنه فرقی داره تا در سال جدید ؟ و آیا جریمه دیرکرد و رد نکردن قابل بخششه؟ سوال دوم اینکه اظهارنامه ارزش افزوده رو که رد کردیم برای بهار و تابستان قبض بگیریم داخل بانک باید پرداخت کنیم؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام.طبق قانون دائمی ارزش افزوده و بند الف ماده ۳۶ جرائم عدم ارسال اظهارنامه ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال یا دو برابر مالیات و عوارض پرداخت نشده که هر کدام بیشتر باشد میباشد و طبق ماده ۳۷ به ازای هر ماه دیرکرد در پرداخت ارزش افزوده به میزان ۲ درصد مالیات و عوارض پرداخت نشده در ماه مشمول جریمه خواهید شد.باید بعد از ارسال و پرداخت نامه درخواست بخشودگی بزنید. درضمن جهت پرداخت احتیاجی به بانک رفتن نمیباشد و پس از اخذ قبض و در سایت payments.tax.gov.ir قابل پرداخت میباشد.
زهرا 1 سال قبل پاسخ داده شده
ممنون از شما، من درست متوجه شدم که ما الان باید ارزش افزوده ناشی از فروش بهار و تابستان که به طور مثال 20 میلیون تومان است (بدون در نظر گرفتن جرایم عدم ارسال به موقع اظهارنامه و دیر کرد ) پرداخت کنیم و بعد نامه بخشودگی بزنیم ؟
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام.بله همانطور که فرمودید فعلا نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت اصل مبلغ مالیات و عوارض اقدام فرمایید و در زمان رسیدگی و تشخیص جرائم درخواست بخشودگی بزنید.
زهرا 1 سال قبل پاسخ داده شده
ممنونم از شما از زمان دریافت قبض تا  پرداخت آن، میشه بینش چند روزی فاصله باشه ؟ یا باید همزمان اینکار انجام بشه ؟
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام هر زمانی بخواهید میتوانید پرداخت نمایید و به ازای هر ماه تاخیر در پرداخت ۲٪ جریمه خواهید شد.
دکمه بازگشت به بالا