چگونگی ثبت دارایی ثابتی که توسط شرکا آورده شده

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیچگونگی ثبت دارایی ثابتی که توسط شرکا آورده شده
korosh پرسیده شده در 2 ماه پیش
با سلام و عرض ادب اگر مدیر عامل شرکت بخواهد یک ساختمان را به عنوان آورده به دارایی شرکت اضافه کند (نه به عنوان سرمایه) روند این کار به چه صورتی هست؟ ثبت حسابداری این عملیات چیست؟ ممنون از زحماتتون
احسان محمدی 2 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام
با توجه به اینکه حسابداری از قانون ثبت دوبل و دو طرفه انجام میشود با ید هر حساب طرف حساب داشته باشد که طرف حساب ما سرمایه است. و به طور کلی طبق معادله حسابداری اگر در هر طرف معادله افزایش یا کاهش داشته باشیم در طرف دیگر تاثیر گذار است.
دارایی =بدهی +سرمایه
ساختمان $$$
سرمایه سهام$$$

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
البته که پاسخ جناب محمدی صحیح نیست بدون این که صورتجلسه ای در ثبت شرکتها و انجام تشریفات قانونی نمیتونید افزایش سرمایه داشته باشید ثبت ساده ای دارد  در قبال ثبت دارایی ثابت جاری شرکا یا بستانکاران غیر تجاری بستانکار میشود 
احسان محمدی 2 ماه قبل پاسخ داده شده

با سلام
نکته مهمی که در استفاده از حساب جاری شرکا وجود دارد این است که مبادلات مالی این حساب تنها با بانک شرکت است و استفاده از این حساب برای سایر رویدادهای مالی مورد تایید سازمان مالیاتی نیست.

حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.زمانی که شرکا اورده غیر نقدی مثل دارایی ثابت به شرکت می آورد اما در ثبت شرکتها به عنوان افزایشسرمایه به ثبت نرسد دارایی ثابت بدهکار میشود و آن شخصی که دارایی را آورده از شرکت طلبکار میشود و شرکت به آن شخص بدهکار میشود و سرفصل سایر حسابهای پرداختنی/نام آن شخص بستانکار میشود.
دکمه بازگشت به بالا