چگونگی ثبت سند اضافی پرداخت هزینه

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیچگونگی ثبت سند اضافی پرداخت هزینه
sh.kh پرسیده شده در 2 سال پیش

با سلام و احترام من برای یک هزینه که جز, هزینه های عملیاتی و مستمر شرکت است دوبار پرداخت کردم حالا  گفتن مابقی هزینه های ما رو از همون مبلغ کم میکنن و تا زمانی که تسویه نشه لازم نیست ما پولی پرداخت کنیم خاستم بدونم نحوه ثبت سند این اضافی پرداخت چگونه است؟

سوالات مرتبط

6 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده

پرداخت دوم را به حساب بدهکاران منطور کنید هرزمان فاکتور قطعی آمد از بدهکاری برگشت و هزینه کنید هیچوقت انجام هزینه را مستقیم از بانک و صندوق انجام ندهید و حتما گردش انجام دهید چجوری؟

یا با حساب پیش پرداخت یا با حساب بستانکاران  فروشنده را درگیر کنید اینجوری این دو پرداخت آخر در حساب ها منعکس میشد

sh.kh 2 سال قبل پاسخ داده شده

من متوجه نشدم یعنی چی؟ میفرمایید مثلا حساب های فروشنده رو بدهکار کنم و مثل بانک رو بستانکار کنم بعد موقع تسویه چکار کنم….ببینید من اشتباهی دوبار پول ریختم برای یک هزینه مبلغ دوم که اضافه ریختم گفتن برنمیگردونن اما بجاش از فاکتور های بعدی که برامون میفرستن کم میکنن حالا سوال اینه :1. ثبت واریز اشتباه چگونه باشه 2. موقع تسویه فاکتور های بعدی از محل همون پولی که من اشتباه زدم چی ثبت بزنم؟ بعد نمیشه من برای ثبت اول که اشتباه واریز کردم هزینه را بدهکار کنم و محل پرداخت رو بستانکار کنم و در ثبت دوم هزینه را بستانکار کنم و حساب مشتری رو بدهکار کنم . میدونم نباید هزینه بستانکار بشه ولی فکر میکنم گاهی لازمه تا توی گزارش فصلی هم آورده نشه….

علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
جواب بتده را بادقت مطالعه نکردید مثال میزنم فرض کنیم شما بابت خرید لوازم یدکی از تعمیرگاه شادمان ۱۰۰۰۰۰۰ریال پرداخت کردید ثبت آن هزینه عملیاتی ۱۰۰۰۰۰۰    بانک ۱۰۰۰۰۰۰ حالا برای بار دوم به اشتباه پول واریزشده به حساب تعمیرگاه شادمان این بار  میشود بدهکاران شادمان  ۱۰۰۰۰۰۰ریال  بانک  ۱۰۰۰۰۰۰ از این به بعد هر خریدی انجام میدهید از بدهکاری شادمان برگشت میدهید تا ۱۰۰۰۰۰۰ریال تسویه شود و بعدش پرداخت میکنید   در ادامه پیشنهاد کردم هیچوقت برای خریدها مستقیم هزینه انجام ندهید  به این صورت    پیش پرداخت یا بدهکاران   بدهکار/ بانک بستانکار ثبت دوم هر وقت هزینه قطعی شد و جنس به کار رفت                هزینه   بدهکار        بدهکار یا پیش پرداخت بستانکار  اگر انیار هم دارید چه بهتر هروقت انبار تایید کرد از بدهی طرف کم میکنیم اینجوری اگر هم پول اضاقه واریز کردید نگران تغییر سند نیستید  
Atefe.j 2 سال قبل پاسخ داده شده
میتونید اون اضافه پرداختی رو بعنوان پیش پرداخت هزینه در سیستم ثبت کنین و بعد که هزینه ها انجام شد و فاکتور گرفتین در تاریخ فاکتور ، پیش پرداخت را تبدیل به هزینه کنین تا زمانیکه پیش پرداخت صفر شود
محمدرضا 2 سال قبل پاسخ داده شده
سلام در صورتی که مبلغ اضافه پرداخت کرده باشیم و شرکت که باهاش معامله کرده باشیم قرار باشه مبلغ اضافی رو برگردونه آیا بازم میشه به پیش پرداخت بزنیم هر وقت برگشت داد  ثبتو به این صورت بزنیم بانک بدهکار کنیم پیش پرداخت بستانکار؟؟؟
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
پیش پرداخت رو موقعی استفاده میکنیم که زودتر از موعد بخشی یا تمام مبلغ معامله را به حساب فروشنده واریز کنیم در موردی که شما گفتید از حساب های دریافتنی یابدهکاران استفاده کنید اصولی این است که با کسانی که خیلی معامله داریم بسته به نوع معامله در حسابهای مشحص گردش داشته باشیم
sanaz 1 سال قبل پاسخ داده شده
با سلام اگر مبلغی از حساب شرکت برداشت شده باشد و واریز به حساب بستانکاران شود و اون مبلغ دوباره به شرکت برگشت بخوره به دلایلی ایا میشود پیش پرداخت بدهکار بانک بستانکار بعد برگشت به حساب پیش پرداخت بستانکار بانک بدهکار بشه؟ بعد مگر در هنگام خرید حسابهای پرداختنی درگیر نمیشود؟ چرا شما عنوان میکنید بدهکاران ح دریافتنی؟  
دکمه بازگشت به بالا