کارت هدیه بانکی به افراد درون سازمانی و برون سازمانی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سایر موضوعات مالیاتیکارت هدیه بانکی به افراد درون سازمانی و برون سازمانی
محمد تبریزی پرسیده شده در 2 سال پیش

سلام و درود، شرکت ما در پایان سال جهت قدردانی به یک سری افراد در داخل سازمان و خارج سازمان کارت هدیه بانکی داده آیا جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود ؟ و آیا باید در لیست مالیات حقوق و بیمه برای افراد داخل سازمان اعلام شود؟و اگر اعلام شود مشمول مالیات و بیمه هست؟ و اگر هست سقف معافیت دارد؟

سوالات مرتبط

5 پاسخ
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
هدیه به افراد خارج از شرکت را اگر در قالب تبلیغات بتوانید ارائه دهید و اگر زیاد تر از عرف نباشد شاید موردقبول و چشم پوشی قرار گیرد که البته بسیار سخت است و اگر این هدیه حالت پاداش و حق حساب و کار چاق کنی به خود بگیرد دردسر ساز است . در مورد کارکنان سعی کنید مصوبه هیئت مدیره داشته باشید و پاداش بهره وری و افزایش تولید و....باشد بیمه و مالیات تعلق نمیگیرد
محمد تبریزی 2 سال قبل پاسخ داده شده
ضمن تشکر و سپاس از پاسخگویی آیا باید در هردو لیست بیمه و مالیات بیاریم؟
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
پاداش افزایش تولید پرداختی به کارکنان شاغل در کارگاه‌های دارای طرح طبقه بندی مشاغل تا سقف سی درصد مزد مبنا (تبصره ۲ ماده ۳۶ قانون کار) و کارگاه های فاقد طرح طبقه بندی مشاغل تا سقف سی درصد مزد ثابت (ماده ۳۶ قانون کار)، مشمول قانون تأمین اجتماعی و کسر حق بیمه نمی باشد و در صورت پرداخت بیش از سی درصد، مازاد بر سی درصد مشمول کسر حق بیمه می‌باشد.
علی رهنما 2 سال قبل پاسخ داده شده
راه ساده منظور نمودن 10% مبلغ فوق به عنوان مالیات است وراه اصولی وقانونی جمع کردن مزایای مستمر وغیر مستمر از ابتدای سال تاکنون ومقایسه آن با مجموع معافیت های سالیانه وسپس در صورت مشمول مالیات بودن استفاده از نرخهای ماده 131 است.
hamid reza fakhri 3 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام  طبق ماده 91 ق.م.م کارت هدیه تحت هر عنوان اگر به صورت نقدی باشد مشمول پرداخت مالیات میباشد و تنها در صورت میتوان از معافیت 2/12 ماده 84 استفاده نمود که کمک های غیر نقدی محسوب شود به عنوان مثال بن کارتی برای پرسنل تهیه و شارژ شود اما امکان استفاده فقط جهت خرید از فروشگاه باشد (امکان برداشت نقدی یا کارت به کارت نداشته باشد)
دکمه بازگشت به بالا