کار بدون قرارداد کار و شکایت از کارفرما

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: قانون کار و حقوق و دستمزدکار بدون قرارداد کار و شکایت از کارفرما
مریم آجرلو پرسیده شده در 1 سال پیش

بنده با مدرک دکتری به عنوان نماینده علمی یک شرکت وارد کننده دارو و واکسن از آبان 1401 تا 7 اسفند 1401 مشغول به کار بوده ام. علی رغم پیگیری های بنده قرارداد کاری بین ما منعقد نشد و از روز 7 اسفند به یکباره شرکت رو تعطیل اعلام کردند طی این مدت فقط بیمه بهمن ماه در حد بیمه کارگری (کف مبلغ) برای بنده واریز شده همچنین حقوق بهمن ، عیدی ، سنوات و پورسانت مورد توافق طرفین هم دریافت نکردم . سوال بنده این هست که در صورت شکایت از کارفرما با توجه به سابقه کار بیش از 4 ماه و ثبت تردد در دستگاه ساعت زنی شرکت آیا حقوق اسفند به طور کامل به بنده تعلق میگیرد؟ ماه هایی که بیمه اش برای بنده رد نشده چطور؟ با توجه به اینکه قراردادی وجود ندارد محاسبه حقوق با توجه به چه فاکتورهایی انجام میشود؟ محاسبه عیدی و سنوات به چه صورت هست؟ اینکه گفته میشه اگر بدون قرارداد جایی کار شاغل باشید حکم کارمند رسمی رو خواهید داشت صحت دارد؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
داود مرادی 1 سال قبل پاسخ داده شده
با سلام در رابطه با حقوق اسفند ماه فقط همان 7 روز رو برای شما محاسبه میکنند و همچنین عیدی و سنوات نیز طبق اون 4ماهی که شما مشغول به کار بودین براتون در نظر میگیرن  و شما طبق اون واریزی های که کارفرما براتون داشتن به عنوان حقوق میتوانید به اداره کار شکایت کنید
نیما - مشاور روابط کار 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام و احترام تا همان هفت اسفند حقوق و مزایا به شما تعلق می گیرد . بیمه از زوز اول اشتغال تا روز آخر اجباری است . عیدی و سنوات و مرخصی به اندازه کارکرد تعلق می گیرد ولی چون قرارداد کار مکتوبی ندارید مزد بالاتر از حداقل اثباتش در اداره کار بسیار سخت است.
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403