گرفتن سفته از کارگر

مهی پرسیده شده در 2 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر  ببخشید  ی سوال در صورتیکه کارفرما سفته از کارگر گرفته باشه (مبنی بر اینکه تو اون محدوده کارگر مشغول به کار نشود) و تو قرارداد ذکر شده باشه مشخصات سفته و همینطور در سفته کلمه ی حسن انجام کار ذکر شده باشه درصورتیکه کارگر تو همون محدوده کار کند و عکس جمله قرارداد عمل کند آیا سفته قابل اجرا هست؟ یا کلا گرفتن سفته از کارگر بی فایده هست؟

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.طی نامه ای که رئیس بازرسی وزارت کار و رفاه تعاون به کلیه ادارات کار کشور صادر کرده اخذ سفته از کارمند و کارگر از ابتدای ۱۴۰۲ غیر قانونی میباشد و طرح های دیگر جایگزین شده است.در صورتی هم که سفته در اختیار داشته باشند بابت ضمانت اعتباری نخواهد داشت و کاری نمیتوانند با آن سفته انجام دهند.توضیحات کامل در پیج اینستاگرام جناب آقای پرتوی موجود میباشد.
علی رهنما 2 ماه قبل پاسخ داده شده
البته که گرفتن سفته با تکمیل کامل آن  به شرط  درج در قرارداد که با سفته مطابقت داشته باشد هیچ مشکل قانونی نخواهد داشت و هیچ مقامی نمیتواند از انجام یک کار قانونی جلوگیری کند فقط نکته اینجاست که ذکر شده است حسن انجام که خیلی کلی است ولی اگر از طریق شکایت باشد و سفته قانونی به اجرا گذاشته شود با توجه به مفاد قرارداد میتواند دردسر برای کارگر ایجاد کند چون در هرصورت تخلف کرده است
دکمه بازگشت به بالا