وضعیت رد صورتحساب و اطلاعات پرداخت در سامانه مودیان

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیوضعیت رد صورتحساب و اطلاعات پرداخت در سامانه مودیان
parisa پرسیده شده در 6 ماه پیش

سلام استاد وقت بخیر در آموزش سامانه مودیان چیزی راجع به اینکه اگر صورتحساب در همان بازه 30روزه رد شود آیا وضعیت رد صورتحساب باید در همان بازه 30روزه توسط فروشنده اصلاح و ارسال گردد مشخص شود نگفتید میشه لطفا توضیح بدید؟ و سوال دیگر اینکه اگه در ابتدا صورتحساب نسیه باشد فاکتور توسط خریدار تایید شده باشه بعد از یک هفته تسویه شود و فروشنده در اطلاعات پرداخت نسیه رو تبدیل به نقد نکند وضعیت خریدار در آن حالت چیست که برایش اعتبار هم لحاظ نمی شود؟

Tahere 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام. فاکتوری که خریدار اطلاعات پرداخت تکمیل کند و بعد از چند بار پیگیری فروشنده همچنان تایید نکرده باشد و وضعیت در انتظار واکنش هست و اگه فروشنده هم تایید نکند اعتبار لحاظ نمیشود ، الان من باید چکاری انجام بدهم؟ در ارزش افزوده و معاملات فصلی رد کنم اعتبار لحاظ میشود؟

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده

در فصلی که اعلام نکنید ولی در ارزش افزوده که باید اعلام کنید در بازه زمانی 30روزه اگر واکنش نشان ندهند خودبخود تایید میشود در مورد شما در بازه 30 روزاول رد شده دوباره ارسال کردید؟ حالا فقط طرز تسویه را تایید نمیکند؟ با قانون تسهیل و عدم تثبیت سامانه بررسی ها و ممیزی ها مثل قبل است اظهارنامه ارسال کنید ولی فصلی نه ..

Tahere 4 ماه قبل پاسخ داده شده

من به عنوان خریدار در بازه 30روزه صورتحساب تایید کردم و اطلاعات پرداخت هم چون فروشنده وارد نمیکرد من به عنوان خریدار در همان بازه 30روزه زدم ولی چند بار پیگیری کردم تا فروشنده اطلاعات پرداخت را تایید کند ولی متاسفانه همچنان در انتظار واکنش است

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده

باید ببینم ولی فکرمیکنم شما نباید وارد میکردید اصلا منطقی نیست که شما به عنوان خریدار اطلاعات پرداخت رو تکمیل کنید

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده

مورد بعدی اینکه شما اظهارنامه ارزش افزوده را ارسال کنید این عدم قبولی اعتبار در حالت نسیه وقتی است که سامانه تثبیت شود البته از اول دی شاید بشه گفت ولی قطعی ا« اخر 1403و اول 1404 هست

Tahere 4 ماه قبل پاسخ داده شده

حالا این مبلغ فاکتور خریدم زیاد نیست ولی در خصوص فاکتور خرید های مبلغ بالا واقعا برام سواله که اگه فروشنده اول نسیه بزنه بعد تبدیل به نقد نکنه من به عنوان خریدار کاری از دستم برنمیاد شما هم که می فرمایید حتی به عنوان خریدار اطلاعات پرداخت هم نباید ثبت میکردم؟!

علی رهنما 4 ماه قبل پاسخ داده شده

چرا باید چنین کاری کنند ؟ این اوایل اجرای قانون واقعا اگاهی کم هست به تدریج درست میشود حتی ممکن است برعکس باشه خریدی میکنید که طرف در سامانه اعلام نمیکند مشخصات ایشان را داشته باشید

سوالات مرتبط

2 پاسخ
حسین میرزاتقی 6 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.این موارد بستگی به توافق و هماهنگی بین خریدار و فروشنده انجام میشود.اگر صورتحساب رد شود الزامی به صدور مجدد در همان بازه ۳۰ روزه نمیباشد اما درستش این میباشد که فروشنده علت رد صورتحساب را رفع نماید و مجدد در سامانه ارسال نماید.بابت اختلاف بین خریدار و فروشنده باید از طریق هیات حل اختلاف موضوع را رسیدگی کنند.
Nasimabolverdi 4 هفته قبل پاسخ داده شده
سلام روز خوش  در سامانه مودیان وضعیت صورت حساب رو برام زده باطل شده من الان باید تو سیستم خودم ابطال بزنم مجدد ارسال کنم ؟  
علی رهنما 4 هفته قبل پاسخ داده شده

شما اگر سوال خود را در پاسخ ها ننویسید نتیجه بهتری میگیرید کسی جز شما و سیستم شرکتی شما نمیتونه باطل کند

دکمه بازگشت به بالا