ثبت های حسابداری بیمه در قراردادهای غیرعمرانی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: حسابداری و حسابرسیثبت های حسابداری بیمه در قراردادهای غیرعمرانی
sanaz پرسیده شده در 2 سال پیش

با سلام و خسته نباشید به استادان گرامی یک سوالی دارم ازتون لطفا راهنمایی بفرمایید شرکت ما یک پروژه غیرعمرانی دارد و در صورت وضعیت ها 5% از کارکرد بابت بیمه کسر میشود و بیمه کارکنان هم توسط خود شرکت هر ماه محاسبه و پرداخت میشود ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ثبت های حسابداری این مراحل تا پایان کار و دریافت مفاصاحساب بیمه چگونه انجام بشه؟با توجه به اینکه پیمان بلند مدت نمیباشد باید ذخیره بیمه گرفته شود؟

سوالات مرتبط

4 پاسخ
حسین میرزاتقی 2 سال قبل پاسخ داده شده
اون ۵ درصد که سپرده بیمه میباشد و پس از اخذ مفاصا حساب بیمه توسط شما از سوی کارفرما آزاد میگردد.در مورد لیست های بیمه که پرداخت میکنید مربوط به آن ردیف پیمانتان همانند ثبت های حقوق و دستمزد عمل میکنید و این حق بیمه هایی که در این ردیف پیمان پرداخت میشود از کل حق بیمه پیمانتان در انتها کسر میگردد.حالا اگر جمع پرداخت لیست بیمه هایتان که ارسال فرمودید بیمه پیمان را پر کرده باشه نیاز به ذخیره گرفتن نیست ولی اگر میدونید که در زمان اخذ مفاصا باید ما به التفاوت پرداخت کنید ذخیره بگیرید
sanaz 2 سال قبل پاسخ داده شده
مچکرم ازتون محبت میکنید بفرمایید ثبت سند ذخیره چگونه میشود؟ اگر در طی یک سال هم انجام بشه پروژه باید ذخیره بگیریم؟
حسین میرزاتقی 2 سال قبل پاسخ داده شده
هزینه بیمه پیمان(بدهکار) ذخیره هزینه بیمه پیمان(بستانکار)میشود و در سال بعد زمانی که اداره بیمه ما به التفاوت را حساب کرد برایتان دیگر هزینه نمیزنید و باید ذخیره هزینه بیمه پیمان(بدهکار) بیمه پرداختنی(بستانکار)ثبت بخورد.اگر در طول یکسال پروژه انجام بشه و در همان سال نسبت به اخذ مفاصا اقدام فرمایید نیاز به ذخیره نیست و در زمانی که ما به التفاوت را اداره بیمه براتون در همان سال محاسبه میکند در همان لحظه به هزینه بیمه پیمان لحظ میکنید.
ebimiri 1 سال قبل پاسخ داده شده

سلام مگه موقع شناسایی حقوق مثلا در حالتی که 1 میلیارد میزان 23% ما شده ثبت زیر رو نمیزنیم ؟

پیمان در دست اجرا -حقوق 4,347,826,087
پیمان در دست اجرا -بیمه 1,000,000,000
حساب پرداختنی پرسنل 4,043,478,261
حساب پرداختنی بیمه 1,304,347,826
بعد حساب بدهی به تامین اجتماعی رو با چی تهاتر میکنیم ؟

sanaz 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام وقت بخیر اگر در صورت وضعیت پیمانکار طرح غیر عمرانی مبلغ 7.8 درصد کامل از صورت وضعیت پیمانکار کسر شود و توسط کارفرما مستقیم و به بیمه پرداخت شود این مبلغ چگونه در دفاتر پیمانکار ثبت شود؟ ایا به حساب پیش پرداخت بیمه صورت وضعیت ثبت شود و درهنگام گرفتن مفاصاحساب پایان پروژه هزینه شود ؟ یا از اول باید هزینه بیمه شناسایی شود ؟؟
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت

آموزش حقوق و دستمزد 1403