اقدامات لازم برای تغییر آدرس شرکت

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سایر موضوعات مالیاتیاقدامات لازم برای تغییر آدرس شرکت
سمانه صادقی پرسیده شده در 1 سال پیش

ضمن سلام وخسته نباشیدخدمت همکاران واساتیدمحترم، درموردتغییرآدرس شرکت چه اقداماتی بایدانجام دهیم.محل شرکت تغییرکرده،چکاربایدبکنیم؟

سوالات مرتبط

7 پاسخ
حسین میرزاتقی 1 سال قبل پاسخ داده شده
سلام.ابتدا باید صورتجلسه تغییر آدرس را در اداره ثبت شرکتها ثبت نمایید و پس از آمدن روزنامه رسمی نسبت به تغییر آدرس در سامانه مالیات اقدام نمایید و یک نسخه از روزنامه رسمی را با نامه مربوطه به اداره مالیات تحویل دهید و اعلام نمایید که تغییر آدرس داشتید.
زهرا 11 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام ممنون میشم اگر منو راهنمایی کنین خیلی واجب هست  ما صورتجلسه تغییر آدرس شرکت رو به اداره پست منتخب بردیم  حالا اداره پستی که رفتم اصلا کسی جواب نمیداد که من این پاکت ها رو به چه صورت کامل کنم  الان دیدم توی سایت اداره ثبت شرکت ها ابلاغیه امده و رد کرده درخواستمو و نوشته که "عنوان صورتجلسه را در فیزیک ارسالی دقیق مشخص نمایید" آیا منظورش روی پاکته یا عنوان خود صورتجلسه که داخل پاکت بوده؟ روی پاکت رو من فکر میکنم به جای" صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده تغییر محل شرکت " کلمه عمومی رو یا ننوشتم یا بعدا به صورت گیومه بالاش اضافه کردم  آیا میتونه مشکل از همین باشه ؟
حسین میرزاتقی 11 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام.مربوط به متن صورتجلسه میباشد.جهت تغییر آدرس هم میتوان صورتجلسه هیئت مدیره زد و هم میتوان صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده زد.شما باید تغییر آدرس را در هر صورتجلسه ای که زدید مشخص نمایید که صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ...... در ساعت .....با حضور کلیه شرکاء به شرح ذیل در محل قانونی شرکت تشکیل گردید.حالا اگر جلسه هیئت مدیره بود باید بنویسید صورتجلسه هیئت مدیره مورخ .....در ساعت.....‌با حضور کلیه اعضاء در محل قانونی شرکت تشکیل گردید.

زهرا 11 ماه قبل پاسخ داده شده

ممنون از شما یعنی عنوان “صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده هیات مدیره با موضوع تغییر آدرس شرکت” اشتباهه؟ چون همه اعضا هیات مدیره حضور داشتن که همان سهام داران هم هستن

ما پارسال هم با همچین عنوانی صورتجلسه دادیم و مشکل نداشتیم

الان من یعنی درخواست و لغو کنم با این عنوان دوباره رد میشه ؟

زهرا 11 ماه قبل پاسخ داده شده
ممنون از شما یعنی عنوان "صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده هیات مدیره با موضوع تغییر آدرس شرکت" اشتباهه؟ چون همه اعضا هیات مدیره حضور داشتن که همان سهام داران هم هستن  ما پارسال هم با همچین عنوانی صورتجلسه دادیم و مشکل نداشتیم  الان من یعنی درخواست و لغو کنم با این عنوان دوباره رد میشه ؟ 
علی رهنما 11 ماه قبل پاسخ داده شده
اول به اساسنامه خود رجوع کنید و ببینید صلاحیت تغییر آدرس در حیطه مجمع عمومی است یا هیئت مدیره هم میتواند ولی اجتمال زیاد اشکال از " مجمع عمومی فوق العاده هیئت مدیره " است چون معمولا چنین اجتماعی برای کارهای خاص است مثل تغییر اساسنامه و یا انحلال شرکت 
زهرا 11 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام ممنون از شما جناب رهنما ، در اساسنامه ذکر شده (هیئت مدیره میتواند مرکز شرکت را به هرکجا که صلاح و مصلحت بداند منتقل کند ) و در وظایف مجمع عمومی فوق العاده این بند وجود ندارد .
الان بر این اساس میتوان همان صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده را نوشت ؟
یا باید حتما صورتجلسه هیئت مدیره با عنوان تغییر محل شرکت را نوشت ؟‌
چون دوباره درخواست دادم با عنوان مجمع عمومی فوق العاده میپرسم انصراف بدم ؟

زهرا 11 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام ممنون از شما جناب رهنما ، در اساسنامه ذکر شده (هیئت مدیره میتواند مرکز شرکت را به هرکجا که صلاح و مصلحت بداند منتقل کند )و در وظایف مجمع عمومی فوق العاده این بند وجود ندارد .
الان بر این اساس میتوان همان صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده را نوشت ؟
یا باید حتما صورتجلسه هیئت مدیره با عنوان تغییر محل شرکت را نوشت ؟‌چون دوباره درخواست دادم با عنوان مجمع عمومی فوق العاده میپرسم انصراف بدم ؟

حسین میرزاتقی 11 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.اول از همه خدمتتان عرض کنم چیزی به عنوان صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده هیئت مدیره وجود ندارد.شما هم میتوانید تغییر آدرس را در صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده بزنید و هم میتوانید با توجه به اینکه در اساسنامه به اختیار هیئت مدیره اشاره شده است هم در صورتجلسه هیئت مدیره بزنید.ایراد کارتان را هم ابتدا خدمتتان عرض کردم در صورتجلسه باید  نوع صورتجلسه و تاریخ و زمان جلسه ذکر شود.
زهرا 11 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام ، ممنون و سپاس از شما

حسین میرزاتقی 11 ماه قبل پاسخ داده شده

سلامت باشید

دکمه بازگشت به بالا