با تصمیم مجلس سن بازنشستگی تغییر نخواهد کرد

با تصمیم مجلس سن بازنشستگی تغییر نخواهد کرد

تغییری در سن بازنشستگی اتفاق نخواهد افتاد

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در لایحه ی برنامه هفتم توسعه، دولت پیشنهاد تغییر در سن بازنشستگی را داده بود که براین اساس سن بازنشستگی برای زنان 53 و برای مردان 56 سال تعیین شده بود. ایجاد چنین تغییراتی در سن بازنشستگی بدین معنا بود که اگر خانمی 30 سال سابقه کار داشت اما به سن 53 سال تعیین شده نرسیده بود نمی توانست بازنشسته شود به همین علت مجلس این بند از لایحه را حذف کرد تا مانند سابق اگر شخصی 30 سال سابقه ی کار داشت بدون در نظر گرفتن شرایط سنی امکان بازنشستگی را داشته باشد.

تعیین حقوق بازنشستگی براساس میانگین حقوق 2 سال آخر خدمت

اسماعیلی همچنین اظهار داشت: در بند “ذ” از ماده 29 لایحه برنامه هفتم دولت برای مشاغل سخت و زیان آور هم شرایط سنی در نظر گرفته شده بود که براساس آن در این قبیل مشاغل زنان در45 سالگی و مردان در 50 سالگی می توانستند اقدام به بازنشستگی کنند که این بند نیز توسط مجلس حذف گردید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تعیین حقوق بازنشستگی هم افزود: در لایحه برنامه هفتم قرار بر این بود تا میانگین حقوق 5 سال آخر خدمت فرد ملاک تعیین حقوق بازنشستگی وی باشد که کمیسیون رای به رد این موضوع داد و مقرر شد قانون فعلی یعنی میانگین دریافتی دو سال آخر خدمت ملاک تعیین حقوق بازنشستگی باشد. چراکه اگر مبنای محاسبه 5 سال آخر خدمت فرد باشد، حقوق بازنشستگی شخص کاهش خواهد یافت به همین علت این بند از لایحه هم حذف شد.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا