مالیات حقوق کارکنان غیر اصلی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: مالیات حقوقمالیات حقوق کارکنان غیر اصلی
سامان پرسیده شده در 3 ماه پیش
سلام در لیست نفرات غیر اصلی رد شدند در صورت ارسال لیست اصلاحی و کارمندان رو اصلی کردن امکان بخشودگی دارد
سوالات مرتبط

4 پاسخ
داود مرادی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام طبق قانون بودجه سنواتی 1402 نحوه محاسبه مالیات کارمند اصلی و غیر اصلی بصورت پلکانی محاسبه میشود اگر درست محاسبه شده نیازی نیست ولی اگر محاسبه اشتباست لیست اصلاحی ارسال کنید
زهرا 3 ماه قبل پاسخ داده شده
با سلام یعنی اگر کارمندی در شرکت ما اصلی باشد و در شرکتی دیگر هم به عنوان پیمانکاری باشد معافیت سالانه شامل شرکتی است که زودتر لیست ارسال کند ؟ با توجه به اینکه در شرکت ما کارمند اصلی است؟  ما در دوماه اخیر برای ایشان که مالیات حقوق رد میکنیم با نرخ ۲۰ درصد مالیات حساب میشه در لیست هوشمند در صورتی که قبلا صفر میشدن با معافیت ها ....   و سوال دیگر اینکه تا همان پایان ماه بعد فرصت گرفتن و پرداخت هست ؟ اگر چند روز دیرتر بشه جریمه داره ؟
زهرا 3 ماه قبل پاسخ داده شده
و اینکه اگر در سال ۱۴۰۳ کارمندی اگر در لیست هوشمند مالیاتش صفر باشد ، مانند سالیان قبل باز بررسی سالیانه میشود ؟ و آیا همان صفر است ؟
حسین میرزاتقی 3 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام ارسال لیست حقوق به دارایی به این گونه شده است که هر کارفرمایی که لیست حقوق را زودتر ارسال نماید ز معافیت ماده ۸۴ برخوردار می‌شود و ربطی به کارمند اصلی و غیر اصلی ندارد.در مورد ارسال لیست و پرداخت مالیات هم به اینگونه میباشد که تا پایان ماه بعد از تخصیص و یا پرداخت ارسال و پرداخت نماید و اگر با تاحیر ارسال و پرداخت شود مشمول جرائم ۱۹۷ و ۱۹۹ میگردید.
دکمه بازگشت به بالا