هزینه های قبل تاسیس

سرور پرسیده شده در 4 روز پیش
سلام و درود بر اساتید محترم .یک شرکت تازه تاسیس هستیم ،  ما یک سهامدار داریم که قبل از ثبت شرکت  به حساب مدیر عامل شرکت پول واریز کرد ما با این شرکت قرارداد سرمایه گذاری داریم و تو قرارداد ذکر شده که این پولها به حساب شرکت  یا به حساب مدیر عامل شرکت واریز بشه  و چون شرکت هنوز حساب نداشت و در مرحله ثبت بود واریزها به حساب مدیر عامل انجام شد و مدیر عامل هم جهت بالا اوردن محصول هزینه هایی انجام دادن . الان این واریزی هایی که به حساب مدیر عامل امده را چطور در شرکت  ثبت کنیم ؟ آیا میشه قسمتی از این واریزی ها را بابت  میزان سرمایه ای که باید اون شرکت پرداخت میکرد ثبت کنیم؟  هزینه هایی را که انجام دادن را در چه قالبی بیاریم که مشکل مالیاتی  و .. نداشته باشه ؟ درسترین کار چیه ؟ بهترین ثبت برای فرایندی که اتفاق افتاده چی میباشد . ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید
سوالات مرتبط

3 پاسخ
علی رهنما 2 روز قبل پاسخ داده شده
روند پرداخت سرمایه اینطورنیست فکر میکنم درست نمیگید اون شرکت سرمایه گذار هست یا سهامدار؟ شرگت چه نوعی هست ؟ پولها بابت سرمایه گذاریه یا پرداخت سرمایه؟
سح.ر 6 ساعت قبل پاسخ داده شده
سلام مجدد  هر دو شرکت سهامی خاص هستند  شرکت الف سهامدار شرکت ما هستند ،  20% سهام مارا دارند . شرکت ما هم بر روی یک محصول کار میکرد ولی هنوز به حالت شخص حقوقی ثبت نشده بود و روند در حال تکمیل بود . شرکت الف  برای شرکت ما پول واریز کرد و یک قرارداد هم بستن که شرکت الف تا یک مبلغی پول واریز کنه  تا ما محصول را گسترش بدیم و هزینه هامون را بتونی پرداخت کنیم  ، شرکت الف از اسفند 1402 برای ما پول واریز کرد ولی شرکت ما تو خرداد 1403 بلاخره ثبت شد به همین خاطر تمام واریزی ها به حساب مدیر عامل کنونی شرکت واریز شد . الان من واکنش مناسب به این واریزی ها  را میخواهم بدونم و اینکه شرکت الف چون پول را به حساب مدیر عامل واریز کرده اون مبلغ 20% سهمش از سرمایه اولیه  هم لای  این پرداختی ها بوده  را میشه تفکیک کرد و به حساب سرمایه برد ؟؟ 
سح.ر 6 ساعت قبل پاسخ داده شده

سلام مجدد  هر دو شرکت سهامی خاص هستند  شرکت الف سهامدار شرکت ما هستند ،  ۲۰% سهام مارا دارند . شرکت ما هم بر روی یک محصول کار میکرد ولی هنوز به حالت شخص حقوقی ثبت نشده بود و روند در حال تکمیل بود . شرکت الف  برای شرکت ما پول واریز کرد و یک قرارداد هم بستن که شرکت الف تا یک مبلغی پول واریز کنه  تا ما محصول را گسترش بدیم و هزینه هامون را بتونی پرداخت کنیم  ، شرکت الف از اسفند ۱۴۰۲ برای ما پول واریز کرد ولی شرکت ما تو خرداد ۱۴۰۳ بلاخره ثبت شد به همین خاطر تمام واریزی ها به حساب مدیر عامل کنونی شرکت واریز شد(البته تو قرارداد هم ذکر شده که یا به حساب شرکت یا به حساب مدیر عامل) . الان من واکنش مناسب به این واریزی ها  را میخواهم بدونم و اینکه شرکت الف چون پول را به حساب مدیر عامل واریز کرده اون مبلغ ۲۰% سهمش از سرمایه اولیه  هم لای  این پرداختی ها بوده  را میشه تفکیک کرد و به حساب سرمایه برد ؟؟ 

دکمه بازگشت به بالا