صدور صورتحساب الکترونیکی دندانپزشکی

تالار پرسش و پاسخدسته بندی: سامانه مودیان و پایانه‌ فروشگاهیصدور صورتحساب الکترونیکی دندانپزشکی
فاطمه پرسیده شده در 9 ماه پیش

سلام وقت بخیر من حسابدار یک درمانگاه دندانپزشکی هستم خریدهای ما اکثرا به صورت غیر رسمی و معاف از ارزش افزوده هستن و فروشمون هم به صورت خدمات به بیماران هست ایا باید صورتحساب ارسال کنیم؟ اگر بله به چه صورت هست و چه چیزی رو باید اعلام کنیم؟!

Yousef 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام روز بخیر به تازگی حسابداری کلینیک دندانپزشکی رو قبول کردم و میخواستم یک نرم افزار حسابداری معرفی کنید که هم بخش پذیرش رو پشتیبانی کنه هم بشه سند حسابداری زد و تمام خصوصیات نرم افزار حسابداری هم داشته باشد. اکثر نرم افزار ها فقط جنبه پذیرش ثبت نوبت دهی و ثبت مشخصات بیمار رو دارند البته با سایت سلاک طب اشنا شدم میخواستم ببینم شما با چه نرم افزاری کار میکنید و چه چیزی پیشنهاد میکنید
ممنون میشم راهنمایی کنید.

سوالات مرتبط

2 پاسخ
علی رهنما 9 ماه قبل پاسخ داده شده
بله از طریق نرم افزار حسابداری یا واسط باید صورتحساب نوع 2صادر کنید انچه که از بیمار دریافت میکنید فروش شماست
حامد واعظی 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام وقت بخیر
ما یک کلینیک چشم پزشکی هستیم که فروش روزانه بصورت صورتحساب نوع 2 سرجمع میفرستیم
مشکل اصلی بابت مبالغ بیمه هاست از انجایی که در همون لحظه چیزی پرداخت نمیشه از مریض و ماهیانه ( آخر هر ماه ) نسخ ارسال به بیمه میشن و پس از طی مدت مدیدی تایید و یا در آینده پرداخت میشه ثبت این موارد در سامانه مودیان به شکلی است ؟

حامد واعظی 4 ماه قبل پاسخ داده شده

یعنی درصدی از فروش نقد و درصدی که دقیقا معلوم نمیشه چه مبلغیه در آینده دریافت میشه

حسین میرزاتقی 9 ماه قبل پاسخ داده شده
سلام.با توجه به اینکه درآمد شما مبلغ ارزش افزوده اش تک نرخی و یا معاف از ارزش افزوده میباشد و طرف مقابل های شما مصرف کننده نهایی میباشند در حال حاضر اعلام نموده اند که اگر دستگاه پوز الصاق به پرونده باشد همان واریزی ها به پوز حکم صورتحساب را دارد.حالا اگر امکان ارسال صورتحساب نوع دوم را دارید به نظر بنده بهتر است صورتحساب نوع دوم صادر نمایید.
Yousef 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام آقای میرزایی برای مطب و کلینیک که مشمول ارزش افزوده نیست ولی خرید کالاهی ارزش افزوده ای داره ثبت حسابداری رو باید چطوری بزنیم
خرید هامون را با ارزش ثبت کنیم یا بدون ارزش ؟
و اگر با ارزش ثبت کنیم پایان دوره پیش پرداخت ارزش ما با چه حسابی بسته میشه و البته باید مبلغ ارزش پرداختی رو به بهای تمام شده کالا و خدمات کلینیک جمع و از بیمار دریافت کنیم ؟؟
ممنون

حسین میرزاتقی 4 ماه قبل پاسخ داده شده

سلام.وقتی مشمول ارزش افزوده نیستید خرید هایی که با ارزش افزوده هستند را باید ارزش افزوده اش را جزو بهای تمام شده خود لحاظ نمایید.

دکمه بازگشت به بالا