اوایل هفته آینده میزان افزایش دستمزد کارگران اعلام می شود

دستمزد کارگران

اوایل هفته آینده میزان افزایش دستمزد کارگران اعلام می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته دستمزد و شورای عالی کار برای تعیین نهایی میزان افزایش دستمزد کارگران اظهار داشت: نتیجه نهایی اوایل هفته آینده مشخص می شود.

بنا به سخنان وی، اعضای کمیته دستمزد در جلسه آخر خود که در روز دوشنبه برگزار شد، به توافقات نسبی دست یافته اند. این اعضا شامل نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان جامعه کارگری می شوند.

نباید تبعیضی در مورد افزایش دستمزد کارگران ایجاد شود

سید صولت مرتضوی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: در جلسات برگزار شده کمیته دستمزد، مقرر شده است که قسمتی از کار که نیاز به کارشناسی بیشتر دارد، به کارگروه های تخصصی واگذار شود. این کارگروه ها تا آخر هفته رسیدگی های لازم را انجام خواهند داد و به این ترتیب امیدواریم که بتوانیم اوایل هفته آینده میزان افزایش دستمزد کارگران را نهایی و اعلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما آن است که تبعیضی در مورد افزایش دستمزد کارگران وجود نداشته باشد. بنابراین اگر حقوق کارمندان دولت افزایش پیدا کرده است، باید میزان افزایش دستمزد برای کارگران نیز در شرایط کاملا مساوی انجام گیرد. به این معنی که وقتی میزان حداقل حقوق کارمندان تعیین شده است، اگر بیشتر از آن برای کارگران اعلام نشود، حداقل به همان میزانی که حقوق کارمندان افزایش یافته ملتزم و پایبند باشیم.

توافق میان نمایندگان هر سه طرف نزدیک است

صولتی در سخنان خود به توافق میان سه طرف نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برای تعیین دستمزد کارگران اشاره کرد. وی تاکید کرد: توافق میان این سه طرف بسیار نزدیک است و به زودی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. نگرانی در این خصوص بی مورد است.

گفتنی است طی ماه های گذشته، بحث در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران بالا گرفته است. بسیاری از افراد، مخصوصا نمایندگان و فعالان جامعه کارگری نسبت به تاخیر در اعلام این میزان معترض می باشند. حتی برخی از فعالان کارگری از نمایندگان خود خواسته اند که در صورت عدم دسترسی به توافق، جلسه کمیته دستمزد را ترک کنند. با این حال به نظر می رسد که طبق سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرانجام هر سه طرف گفتگو در کمیته دستمزد به توافق نهایی نزدیک شده اند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا