تاکتیک دولت برای مقاومت در برابر افزایش دستمزد کارگران عدم برگزاری جلسات بود

دستمزد کارگران

تاکتیک دولت برای مقاومت در برابر افزایش دستمزد کارگران عدم برگزاری جلسات بود

یکی از اعضای کارگری شورای عالی کار ضمن انتقاد نسبت به رویکرد دولت برای جلوگیری از افزایش دستمزد کارگران در سال جدید، اظهار داشت: تاکتیک اصلی دولت برای این کار، روش بسیار بدی بود. این روش شامل عدم برگزاری جلسه های کمیته دستمزد و تاخیر در مذاکره و گفتگو در این زمینه بود.

بنا به گفته های وی نمایندگان جامعه کارگری کشور به عنوان یکی از طرف های گفتگو در خصوص میزان افزایش دستمزد کارگران، با مبلغ اعلام شده از سوی دولت به عنوان هزینه سبد معیشت موافق نیست.

معیارهای تعیین هزینه سبد معیشت و افزایش دستمزد کارگران تغییر نکرده اند

علی خدایی تصریح کرد: سال های قبل هر سه طرف گفتگو، یعنی نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران بر سر اقلام و معیارهای مناسب برای تعیین هزینه سبد معیشت به توافق رسیده بودند. متاسفانه در حال حاضر دولت قصد ایجاد تغییر در این اقلام را دارد. در چنین حالتی باید دوباره بر سر توافق درباره معیارهای سبد معیشت به گفتگو بنشینیم.

وی خاطرنشان کرد: این کار باعث شده است که اعلام نهایی میزان افزایش دستمزد کارگران مدام عقب بیفتد. متاسفانه نمایندگان دولت و کارفرمایان با عمل نکردن به قانون باعث بروز مشکلاتی شده اند. طبق قوانین تصویب شده کمیته دستمزد، تا زمانی که همه طرف های گفتگو به توافق رسمی نرسند، هیچ نوع اعداد و ارقامی نباید به رسانه ها اعلام شود. ولی دو طرف دیگر مبلغ پیشنهادی خود برای سبد معیشت را به رسانه ها اعلام کرده و در نتیجه از توافق خارج شده اند.

جلسه بعدی روز جمعه برگزار می شود

این فعال کارگری در ادامه سخنان خود گفت: نشست بعدی کمیته دستمزد احتمالا روز جمعه خواهد بود. ضمن اینکه قرار شده یک جلسه قبل از آن هم برگزار شود تا بر سر هزینه سبد معیشت گفتگو کنیم. امیدواریم که بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم تا روز جمعه به مسئله افزایش دستمزد کارگران بپردازیم.

بنا به گفته های این عضو شورای عالی کار، اگر هزینه سبد معیشت تعیین نشود، نمایندگان جامعه کارگری بحث در مورد دستمزد کارگران را شروع نخواهند کرد. بلکه هزینه های سبد معیشت مورد نظر خود را منتشر می کنند تا مردم در این خصوص قضاوت کنند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا