هنوز بودجه طرح دارویار تامین اجتماعی به صورت کامل تامین نشده است

تامین اجتماعی

هنوز بودجه طرح دارویار تامین اجتماعی به صورت کامل تامین نشده است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اشاره به پرداخت بسیاری از بدهی های این سازمان به مرکزار دولتی و دانشگاهی، از وضعیت اجرای طرح دارویار خبر داده است. این طرح حدود شش ماه پیش راه اندازی شده و هدف اصلی آن ساماندهی بازار دارو و کاهش قاچاق معکوس بوده است.

تامین اجتماعی در حال پرداخت بدهی های خود است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشته است که 5200 میلیارد تومان مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی از این سازمان طی یک ماه گذشته پرداخت شده است. وی همچنین از پرداخت 4300 میلیارد تومان به مراکز خصوصی و غیر دولتی خبر داده است.

بنا به سخنان وی طرح دارویار با هدف همراهی با وزارت بهداشت و درمان کشور راه اندازی شده است. اما در این میان این سازمان تلاش کرده است تا به وسیله این طرح مانع تحمیل هزینه های درمانی بیشتر به بیمه شدگان خود شود. در واقع این طرح که با حضور و مشارکت فعال حدود 12 هزار داروخانه در سرتاسر کشور راه اندازی شده است، در راستای اهداف سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است.

119 داروی پرمصرف تحت پوشش بیمه

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور طی سخنان خود بیان کرده است که طی دوره شش ماهه اجرای طرح دارویار، حدود 119 داروی پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. این داروها تا پیش از این بدون نسخه و به صورت آزاد ارائه می شدند. با این حال و با وجود تلاش هایی که این سازمان طی شش ماه گذشته انجام داده است، هنوز چالش های زیادی در خصوص اجرای طرح وجود دارد. ضمن اینکه بودجه آن به صورت کامل تامین نشده است. این امر به خاطر محدودیت منابع مالی این سازمان عنوان شده است. در حقیقت بدهی های سازمان تامین‌اجتماعی و مطالبات سازمان های دولتی و غیر دولتی همواره مانعی بر سر راه تامین بودجه برای طرح های جدیدتر می باشند.

تصویر تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا