آغاز ثبت نام وام قرض الحسنه تامین اجتماعی از اواخر خرداد

تامین اجتماعی

آغاز ثبت نام وام قرض الحسنه تامین اجتماعی از اواخر خرداد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از شروع ثبت نام وام قرض الحسنه این سازمان خبر داد. وی اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان می توانند از اواخر خرداد ماه برای ثبت نام وام 20 میلیون تومانی اقدام کنند.

پوشش 500 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی

احمد اسفندیاری تاکید کرد: سال گذشته مبلغ وامی که به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شد، 12 میلیون تومان بود. امسال این مبلغ افزایش یافته، ولی کارمزد آن 4 درصد باقی مانده است. طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده است امسال قرار است حدود 500 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از این وام بهره مند شوند.

وی با اشاره به الزامی بودن ثبت نام برای دریافت این وام افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند به دو روش برای ثبت نام اقدام کنند. یکی روش غیر حضوری و اینترنتی و دیگری حضور در کانون بازنشستگی محل اقامت خود. البته این روش دوم مختص استان ها و شهرستان هاست و بازنشستگان ساکن تهران باید به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند.

بنا به سخنان معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در هر دو روش بازنشستگان و مستمری بگیران متقاضی وام باید فرم درخواست و ثبت نام را تکمیل کنند تا پس از بررسی فرم ها وام به آنها تعلق گیرد.

داشتن کارت عضویت ضروری است

اسفندیاری تصریح کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی از هر روشی که برای ثبت نام استفاده می کنند، باید دارای کارت عضویت کانون بازنشستگان باشند. پس از تکمیل فرم ثبت نام و گذراندن مراحل اداری و استعلام بانک رفاه، تسهیلات 20 میلیونی این سازمان به آنها تعلق می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین گزینه برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، استعلام بانک رفاه است. به این معنا که فرد متقاضی نباید دارای چک برگشتی، بدهی بانکی و یا اقساط معوقه باشد. در غیر این صورت وام به وی تعلق نخواهد گرفت.

گفتنی است برخی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 نسبت به عدم دریافت تسهیلات از سوی این سازمان معترض بودند. بنا به سخنان این افراد، با وجود ثبت نام، نوبت دریافت وام به آنها نرسید و نتوانستند وام قرض الحسنه این سازمان که با نام وام ضروری نیز شناخته می شود را دریافت کنند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا