آمارها نشان می دهد که امسال شاهد تورم بیشتری هستیم

آمارها نشان می دهد که امسال شاهد تورم بیشتری هستیم

افزایش تحمیلی 35 درصدی دستمزدها توسط دولت بر جامعه کارگری

مصوبه ی مزدی سال 1403 هم همانند سال گذشته مورد اعتراض جامعه کارگری کشور قرار گرفته و فعالان این حوزه و نمایندگان کارگری اعتراض خود را نسبت به این مصوبه اعلام داشته اند. اما مصوبه ی مزدی سال 1403 یک تفاوت مهم با مصوبه سال گذشته دارد چراکه برخلاف سال گذشته نمایندگان کارگری زیربار مصوبه مزدی نرفتند و این اقدام باعث شد که مصوبه ی مزدی سال جاری با اکثریت آراء به تصویب برسد. در همین رابطه عبدالله بلواسی، فعال کارگری گفت: براساس مصوبه مزدی سال 1403 که شورای عالی کار آن را با اکثریت آراء به تصویب رساند شاهد تحمیل افزایش ناچیز 35 درصدی حقوق ها بر جامعه کارگری توسط دولت بودیم. این اتفاق در حالی رخ داد که حتی آمارهای دولت خبر از تورم و گرانی  بیشتری نسبت به سال گذشته می دهد.

لازم به توضیح است که دولت به منظور کاهش هزینه های خود کارگران غیر ایرانی را با دستمزد پایین به کار گیری می کند و حتی به آنهایی که اقامت قانونی هم ندارند اجازه کار می دهد. در همین روزهای ابتدایی سال جدید ما شاهد سقوط بیشتر ریال بودیم که نتیجه آن افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم است و کارگران باید با چنین شرایطی به استقبال سال جدید رفته و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت