آیا چک های قدیمی نقد خواهند شد؟

آیا چک های قدیمی نقد خواهند شد؟

تغییر قانون چک منجر به کاهش چک های برگشتی شده

تغییر قانون چک و روی کارآمدن چک های صیادی و جایگزین شدن آن ها با چک های قدیمی مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. آمارها نشان می دهد اکنون که بیش از دوسال از این موضوع می گذرد، بیش از 85 درصد چک های وصول شده در شبکه ی بانکی و در سامانه چکاوک از چک های صیادی بوده است و همچنین با جایگزین شدن چک های صیادی، میزان چک های برگشتی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. براساس آمارها در فروردین ماه سال جاری چیزی بیش از 6 میلیون و 400 هزار فقره چک در سامانه شاپرک مبادله شده و 93 درصد چک های صادره وصول شده اند که در مقایسه با نقطه ی مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

نقد شدن چک های قدیمی تنها از طریق بانک صادر کننده دسته چک

در همین رابطه براساس اعلام بانک مرکزی، تمامی چک های قدیمی تا پایان شهریورماه سال جاری جای خود را به چک های صیادی می دهند و پس از این تاریخ نقد شدن چک های قدیمی تنها از طریق بانک های صادر کننده ی دسته چک میسر خواهد بود.  لذا مشتریان شبکه ی بانکی می توانند در ماه های پیش رو به شعب بانک های خود مراجعه کرده و اقدام به تعویض دسته چک های قدیمی نمایند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا