اتکای بیشتر به درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه

اتکای بیشتر به درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه

دولت به دنبال کاهش تورم و برقراری عدالت مالیاتی

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: کسری بودجه و اتکای دولت به منابع بانکی به منظور جبران این کسری دلیل اصلی تورم در کشور است. به همین منظور برای رفع این مسئله دولت سیزدهم توجه خود را به افزایش درآمدهای مالیاتی معطوف کرده تا با استفاده از درآمدهای مالیاتی تورم کاهش یابد و عدالت مالیاتی نیز محقق گردد.

در همین راستا شاهد ایجاد تغییراتی در نظام مالیات ستانی کشور بوده ایم و در حال عبور از نظام مالیاتی سنتی هستیم و رسیدن به این هدف نیازمند افزایش آگاهی جامعه در رابطه با این موضوع است و بایستی اطلاع رسانی ها در این حوزه بیشتر گردد. دکتر سبحانیان در ادامه افزود: در دنیای امروز سهم شرکت های بزرگ در پرداخت مالیات ها بیشتر است و ما هم بایستی در این مسیر حرکت کنیم اما در حال حاضر چیزی در حدود 150 هزار میلیارد تومان به شرکت های بزرگ معافیت داده ایم که این مسئله بایستی حذف شود. در رابطه با موضوع عمران و آبادانی شهرها هم لازم به توضیح است که در سال 1401، 120 هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد تا صرف امور رفاهی و آبادانی گردد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا