اثرات صدور صورتحساب اصلاحی و ابطالی برای دوره بهار

اثرات صدور صورتحساب اصلاحی و ابطالی برای دوره بهار

آیا امکان صدور صورتحساب اصلاحی و ابطالی برای دوره بهار 1403 وجود دارد؟

در رابطه با این موضوع باید گفت که در حال حاضر سامانه مودیان هیچ محدودیت تاریخی برای صدور صورتحساب اصلاحی و ابطالی برای دوره بهار ندارد و این یعنی در هر زمانی می توان نسبت به صدور صورتحساب اصلاحی و ابطالی اقدام کرد اما نکته ی قابل توجه این است که در سامانه مودیان اثرات مالیاتی صورتحساب اصلاحی و ابطالی در چه دوره ای منعکس می شود؟

مودیان مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی باید به این نکته توجه داشته باشند که مهلت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان در حال حاضر 21 روز می باشد بدین معنی که فروشنده می تواند ظرف 21 روز تاریخی صورتحساب های فروش اصلی، اصلاحی و ابطالی را به سامانه مودیان ارسال نماید. لذا لازم به توضیح است که اثرات مالیاتی صورتحساب اصلاحی و ابطالی در فصلی لحاظ خواهد شد که تاریخ صورتحساب اصلاحی و ابطالی در آن قرار دارد. به عنوان مثال اگر صورتحساب اصلاحی و ابطالی در دوره تابستان صادر شده باشد اما صورتحساب اصلی (مرجع) مربوط به دوره بهار باشد، اثرات مالیاتی صورتحساب اصلاحی و ابطالی در دوره تابستان منعکس خواهد شد.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا