اجرای سامانه مودیان نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی

اجرای سامانه مودیان نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی

ضرورت همکاری همه دستگاه ها در اجرای سامانه مودیان

دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در هشتمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان اظهار داشت : قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان یک ابر طرح ملی است لذا اجرای کامل آن ، نیازمند همکاری همه ی دستگاه ها و سازمان های مربوطه خواهد بود . آقای منظور در ادامه عنوان داشت که سامانه مودیان ، به سامانه های دولتی از جمله سامانه ثامن و سامانه تدارکات متصل است و براساس تفاهم نامه ای که با وزارت صمت به امضاء رسیده  است امید این می رود که تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت و سایر زیرمجموعه های وزارت صمت به سرعت انجام گیرد تا مودیان مالیاتی در انجام تکالیف خود دچار زحمت نشوند .

اجرای تدریجی سامانه مودیان تا پایان سال آینده

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه افزود که اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در بخش های مختلف اقتصاد کشور ، فرآیندی پیچیده ، دشوار و زمان بر خواهد بود، لذا با مشارکت دستگاه های ذی ربط ، این گام مهم برداشته خواهد شد . در همین راستا تا کنون شرکت های پذیرفته شده در بورس و شرکت های دولتی مشمول اجرای این قانون شده اند و آمارها نشان می دهد که استقبال خوبی از اجرای این قانون شده است و تلاش ها بر این است تا این قانون به تدریج و تا پایان سال آینده توسط کلیه ی مشمولین اجرایی  گردد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت